برخورد قاطع قضایی با متجاوزین به منابع طبیعی استان

دنا نما: دادستان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت قطع درختان در یکی از ارتفاعات شهر یاسوج بازدید و قول مساعد برای پیگیری این موضوع داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، چند سالی هست که هجوم غارتگران برای تصرف اراضی منابع طبیعی از جمله مرتعی و جنگلی در استان کهگیلویه و بویراحمد شدت دو چندانی گرفته است.

غارتگران و متصرفان به هر عنوان یا با قطع درختان و یا با سوزاندن درخت‌های چند ده ساله بلوط در فکر تصرف جنگل‌ها هستند.

این فاجعه در اطراف شهر یاسوج به عنوان مرکز استان و جایی که از نظر غارتگران زمین آن ارزش بیشتری نسبت به سایر نقاط استان دارد تشدید شده است.

این روزها در هر نقطه‌ای از شهر یاسوج و در اطراف آن را که خوب مورد بازدید قرار دهیم این فاجعه را خواهیم دید و پی خواهیم برد که عزم چندانی از سوی دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از این کار سودجویانه وجود ندارد.

چندی پیش پس از این که خبرنگاران گزارشی مبنی بر قطع درختان و سوزاندن آن‌‌ها به دادستان ارائه کردند، مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خود پیگیر موضوع شد و به محل فاجعه زیست محیطی در ارتفاعات مشرف به سروک بالاتر از بیمارستان امام سجاد یاسوج رفت.

وی پس از بازدید از این فاجعه زیست محیطی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همه توان موضوع ضربه زدن به منابع طبیعی را پیگیری خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم سودجویان با سرنوشت جنگل‌ها این گونه بازی کنند.

کرمی گفت: در دستگاه قضایی استان جلسات مربوط به حفظ بیت‌المال را برگزار می‌کنیم و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دستور کار است کمک به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست استان و جلوگیری از غارت آن توسط سودجویان خواهد بود.

وی با قدردانی از دغدغه‌مندی اصحاب رسانه اعلام آمادگی کرد که در هر زمان شخصا چنین محل‌هایی را مورد بازدید و بررسی و پیگیری قرار دهد.

 

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.