فرهنگ پرداخت هزینه تولید زباله توسط رسانه‌ها نهادینه شود

دنا نما: فرماندار بویراحمد بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ پرداخت هزینه تولید زباله توسط رسانه‌ها تاکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید محمد کاظم نظری ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت مدیریت پسماند شهری و روستایی بخش مرکزی بویراحمد با اشاره به وضعیت دفن زباله‌های شهری در دو پشته دشتروم اظهار کرد: جایگاه کنونی دفن زباله اصلا اصولی و مناسب نبوده و در آن برهه مکان‌های بهتری وجود داشت که با جانمایی مناسب دیگر مشکلات کنونی را نداشتیم.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه راهکارهای دفن زباله همه موقتی بوده و باید به راه حل دائمی و قطعی دست پیدا کنیم، گفت: احداث کارخانه کمپوست از راهکارهای مهم و اصلی برای دفن زباله‌های شهر یاسوج و شهرستان بوده که باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده اقدامات لازم برای احداث کارخانه کمپوست صورت گیرد.

نظری در ادامه سخنان خود با اشاره به وظایف دهیاران و ضرورت جمع‌آوری و دفن زباله‌ها در دو پشته دشتروم تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان درآمدزایی دهیاران ناچیز بوده در بحث حق پرداخت دفن زباله روستاهای اقماری شهر در دو پشته دشتروم باید هم مشکلات ساختاری، شهرداری، جایگاه دفن زباله و دهیاران دیده شود.

وی ادامه داد: امور روستایی هزینه‌ای برای دفن زباله روستاهای شهرستان در دو پشته دشتروم لحاظ کند تا دهیاران حداقل مشکل تامین اعتبار برای دفن زباله را نداشته باشند.

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه شهرداری نسبت به دریافت هزینه دفن زباله مراکز بهداشتی و درمانی، تجاری و ..اقدام کند، گفت: افراد بی‌بضاعت که توان پرداخت هزینه تولید و دفن زباله خود را ندارند با آن‌ها همکاری شود.

نظری با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به پرداخت هزینه تولید زباله خود همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید آگاه‌سازی لازم نسبت به پرداخت هزینه تولید زباله توسط رسانه‌ها اعم از صدا و سیما و دیگر رسانه‌های مکتوب و مجازی صورت گیرد.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به روز جهانی زمین پاک تصریح کرد: ۲۲ آوریل مصادف با سوم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز زمین پاک نامگذاری شده که روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کرهٔ زمین است.

نظری با تاکید بر اینکه روز زمین پاک با محوریت محیط زیست و شهرداری برگزار می‌شود، گفت: باید با برنامه‌ریزی اصولی برنامه‌ای متناسب با این روز برگزار شود و در همین راستا در این روز بخشداران و دهیاران نسبت به جمع‌آوری زباله‌های حاشیه شهر اقدام کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.