مجادله مدیران کل دفتر فنی استانداری و منابع طبیعی استان در نشست فرودگاه یاسوج

دنا نما: در نشست تصمیم‌گیری گسترش باند فرودگاه یاسوج موضوعات مهمی مطرح شد از جمله اینکه ۱۰۰ هکتار اراضی جنگلی و منابع طبیعی در اطراف شهر یاسوج دور از چشم منابع طبیعی شخم زده شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، همواره در نشست‌های مسئولان نکاتی در حاشیه مطرح می‌شود که ذکر آن بسیار جالب‌تر و مهم‌تر از متن به نظر می‌رسد.

یکی از این جلسات مربوط به نشست بررسی وضعیت فرودگاه یاسوج و اندیشیدن راهکاری برای جابه‌جایی زندان یاسوج از سر راه توسعه باند فرودگاه یاسوج بود.

در این نشست که به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مسئولان فرودگاه، مسئولان زندان‌ها و مسئولانی از منابع طبیعی و راه و شهرسازی و همچنین مدیرکل دفتر فنی استانداری برگزار شد بحث داغی میان مسئولان در خصوص چاره‌اندیشی برای این کار صورت گرفت.

آن گونه که مسئولان در این نشست تبادل نظر کردند زندان مرکزی یاسوج پس از جابه‌جایی از مکان فعلی در آینده به مکانی در همان حوالی و بعد از پلیس‌راه یاسوج به اصفهان انتقال خواهد یافت.

نیک‌اقبالی معاون استاندار از مسئولان منابع طبیعی استان خواست تا برای دستیابی به زمین جدید که در دل جنگل قرار دارد با مسئولان کشوری سازمان جنگل‌ها مکاتبه داشته باشد.

اما مدیر منابع طبیعی استان معتقد بود به دلیل این که زمین مورد درخواست در وسط جنگل قرار دارد تقریبا واگذاری آن از دست استان خارج است و حتی مسئولان کشوری سازمان جنگل‌ها نمی‌توانند در خصوص واگذاری آن اقدام کنند.

عزت‌الله بهشتی‌فر معتقد است که واگذاری نقاطی که عاری از جنگل بوده ولی در میان جنگل قرار دارند حکم واگذاری جنگل را داشته و تنها شورای عالی جنگل‌هاست که می‌تواند در خصوص واگذاری آن تصمیم بگیرد.

در همین حین مدیرکل دفتر فنی استانداری که از مواضع مدیر منابع طبیعی به شدت انتقاد داشت به حرف آمد و گفت: چطور است که در همان حوالی ۱۰۰ هکتار از منابع طبیعی را شخم زده‌اند و شما کاری نکرده‌اید اما امروز که بحث توسعه استان و فرودگاه در میان است خود را از قضیه عقب می‌کشید.

سیدحسین کاظمی با نشان دادن تصویر هوایی زمین‌هایی که توسط مخربان شخم زده شده‌اند، افزود: منابع طبیعی هم برای توسعه استان قدم بردارد که ما تاکنون در این خصوص چیزی مشاهده نکرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی استان هم که از سخنان مدیرکل دفتر فنی ناراحت به نظر می‌رسید، اظهار کرد: مخربان کار غیرقانونی کرده‌اند و زمین‌ها را شخم زده‌اند و من تنها موظفم آن‌ها را به دادگاه معرفی کنم اما نمی‌توانم خودم هم کار غیر قانونی انجام دهم و جنگل را برای ساخت و ساز واگذار کنم.

وی افزود: نباید این گونه تلقی شود که منابع طبیعی ضدیتی با توسعه استان دارد بلکه ما به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم و عمل به وظیفه قانونی منافاتی با توسعه استان ندارد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.