کهگیلویه وبویراحمد رتبه نخست سرانه فضای ورزشی کشور را دارد

دنا نما: مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان رتبه نخست سرانه فضای ورزشی در کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، جهانبخش ایزدپور در مجمع سالانه هیئت ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ورزش همگانی پیش نیاز تمام رشته‌ها است، اظهار داشت: خوشبختانه ورزش همگانی استان با تلاش و همت  انجام شده روند رو به رشدی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه باید برای تداوم این ورزش برنامه‌ریزی شود، گفت: ورزش همگانی تنها به پیاده‌روی ختم نمی‌شود بلکه شامل رشته‌های ورزشی دیگری همچون ایروبیک و پرتوا نیز هست.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ورزش همگانی تاحدودی در استان فراهم شده است، عنوان کرد: سرانه فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد یک متر و ۹ سانتی متر مربع به ازای هر نفر است.

ایزدپور تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد با داشتن این سرانه ورزشی توانسته رتبه نخست را در کشور کسب کند.

وی با اشاره به رتبه ۲۴ استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه فعالیت‌های ورزشی در کشور، اظهار داشت: البته استان در گروه سوم (استان‌های توسعه نیافته) رتبه ششم را در کشور دارد که باید با تلاش و همت ورزشکاران این رتبه را به یک تا سه برسانیم.

ایزدپور گفت:  کسب رتبه ششم گروه سه نیز نتیجه مدیریت خوب مربیان ، ورزشکاران، پیشکسوتان و اصحاب رسانه است.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون در بخش آموزش و امور فرهنگی و جوانان نیز جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم، عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۹ قهرمان آسیایی و جهانی دارد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار  یکی از ورزشکاران توانمند استان سهمیه المپیک در رشته دو و میدانی را کسب کرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.