عزم سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد برای دریافت ۱۰ نشان ملی

دنا نما: رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد اولویت‌های سال ۹۵ این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، محمد حسین‌زاده با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی شهرستان بویراحمد گفت: میراث فرهنگی و گردشگری در راستای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و رونق بخش گردشگری و صنایع‌دستی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در سال جدید برنامه‌های مدونی در اجرای مطلوب سیاست‌های این دستگاه در دستور کار قرار دادیم، گفت: بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان، پیگیری تعیین حریم آثار تاریخی، ثبت آثار معنوی و مذهبی و تقویت آموزش در حوزه صنایع‌دستی از اولویت‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در سال ۹۵ است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد در ادامه دیگر اولویت‌های سال جاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد را احیای رشته‌های منسوخ شده از جمله سیاه چادر، گچمه، نی‌چیت و دیگر رشته‌های در معرض خطر عنوان کرد و گفت: پیگیری نشان ملی صنایع دستی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان، پیگیری ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اولویت‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان است.

حسین‌زاده اذعان کرد: در سال ۹۴ سه رشته سفره سنتی، میخک و میلو و سازه‌های سنتی نشان ملی دریافت کردند به همین منظور برنامه داریم در سال جاری نشان ملی صنایع‌دستی را به ۱۰ مورد برسانیم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهرستان و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن اذعان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جذب گردشگران موثر خواهد بود.

حسین‌زاده بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در جاذبه‌های گردشگری شهرستان بویراحمد تاکید کرد و گفت: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری زمینه جذب بیشتر مسافران و گردشگران را فراهم کنیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.