وظیفه دولت اسلامی اشاعه معروفات است

دنانما:نمازعبادی سیاسی جمعه شهرپاتاوه به امامت دکتر افشار اقامه گردید.

به  گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما،خطیب جمعه پاتاوه با توصیه وسفارش نماز گزاران به رعایت تقوای الهی؛ با تلاوت آیه شریفه قرآن :الذین ان مکناهم فی الارض واقاموا الصلاه واتوالزکاه وامروا بالمعروف ونهو عن المنکر بیان کرد: در بحث امربه معروف وظیفه اصلی براساس قرآن برعهده دولت اسلامی و اولین وظیفه بعد از تشکیل حکومت اسلامی اشاعه معروفات است.

حجت الاسلام والمسلمین سید نور الله افشارگفت:یکی از امور منکری که باعث ناراحتی مردم می شود ،جلوگیری از هرج ومرج در بازار است.گاهآ یک جنسی در چند مغازه چند قیمت متفاوت دارند از واسطه های کاذب که وسیله ای برای گران شدن اجناس است باید جلوگیری شود.

وی افزود: نظارت کامل بر اقلام اصلی مردم مثل آرد مناسب وبا کیفیت در اختیار نانواها قرار گیرد.

دکتر افشار به ایجاد شغل وزمینه کار برای جوانان اشاره واظهار کرد:چون اشتغال برای جوانان بزرگترین معروف وبیکاری زمینه انواع منکرات را بدنبال دارد.

ایشان هم به شرکت مسئولان بلند مرتبه در نماز جماعت وجمعه اشاره وخاطرنشان کرد:شرکت مسئولان بلند مرتبه در نماز جماعت وجمعه باعث احیای معروف می شود ومسئول در نظام اسلامی باید با جمعه وجماعت مرتبط باشد.

ریس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در خطبه دوم نماز ضمن سفارش مجدد مومنین به رعایت تقوا وپرهیز از منکرات به مناسبت های پیش رو به سوم شعبان روز پاسدار را به نمازگزاران وپاسداران انقلاب اسلامی تبریک واظهار کرد:پاسداری از انقلاب یعنی انقلاب زنده است که نیاز به پاسدار دارد.

دکتر افشار افزود: یک بعد از پاسداری انقلاب دشمن شناسی است، دشمن امروز دنیای اسلام وانسانیت آمریکا است.وعوامل امریکا هم رژیم های مرتجع منطقه وآدم های ضعیف النفس وخود فروخته است.

امام جمعه پاتاوه همچنین در زمینه دشمن شناسی تاکید کرد: اگر عربستان گردو خاکی می کند، این کشور دشمن اصلی مانیست ماباید دشمن اصلی یعنی رژیم وتفکر ضد فرهنگ اسلامی وانسانی دنیا یعنی امریکا را بشناسیم واز دشمن اصلی غافل نشویم وپاسدار انقلاب با رصد کردن مسائل بین اللمللی و حوادث دنیا تهدید ها ی برای نظام را رصد می کند.

دکتر افشار با تبریک دیگر اعیاد اسلامی به دیدار رمضان عبد الله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد:رهبر معظم فرموده اند؛ دفاع از فلسطین نماد دفاع از اسلام است.دفاع از مظلوم در ذات جمهوری اسلامی است.

فلسطین مسئله عرب وعجم نیست  مسئله اسلام است.

خطیب جمعه افزود:مسائل بین اللمللی باید تحلیل شود مسائل خاورمیانه باید پشت پرده ها را دید،هرحرکتی که در دنیا امریکا انجام می دهدبرای از بین برد تفکر ناب اسلامی است وهر حرکتی از خاورمیانه انجام می دهند برای خدمت به رژیم صهیونیستی وتحت فشار قرار دادن کشورها وگروههای مبارز ضد اسرائیلی است.

دکتر افشار به حوادث وآشوبهای اخیر عراق هم اشاره اظهار کرد:این آشوبی که در عراق درست شده است وگروه افراطی شیعی یعنی مقتدا صدر به منطقه سبز بغداد انجام دادند قسمتی از همین پازل امریکا است.

وی افزود: این اعمال امریکایی ها یعنی جاهلیت اما از نوع مدرن، واین نوع از جاهلیت با بعثت منجی عالم بشریت رفع خواهد شد.

دکتر افشار به لغو قانون کاپیتولاسیون در سال ۵۸هم اشاره وگفت: عزیزان جوانان همین اندازه بدانیم انقلاب اسلامی به ماعزت داد وی به تجزیه وتحلیل این روز پرداخت.

حسن ختام خطبه دوم نماز بیان حدیث از معصوم ع پیرامون اهمیت شرکت در فریضه عبادی سیاسی جمعه بود که بیان کردندوگفت: رفتن به نما ز جمعه هم دیدار است وهم زینت وزیبایی وکسانی که نماز جمعه را ترک می کنند باید نهی از منکر شوند وبر دل آنان مهر زده خواهد شد.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.