برگزاری کارگاه آموزشی منطقه ای مداخله در بحران خودکشی در یاسوج

دنا نما: کارگاه آموزشی منطقه ای مهارت های مداخله در بحران خود کشی روز دوشنبه با شرکت بیش از ۴۰ نفر از کارشناسان اورژانس اجتماعی از هفت استان با حضور ‘حسین اسدبیگی’ رئیس فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در یاسوج آغاز شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را کسب مهارت های لازم کارشناسان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای مداخله به موقع و سریع در بحران خودکشی اعلام کرد.

سید علیرضا موسوی امجد افزود: این کارگاه دو روزه با حضور استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، خوزستان ، ایلام و کهگیلویه وبویراحمد در حال برگزاری است.
وی برگزاری این کارگاه آموزشی را با توجه به افزایش روزافزون آسیب های اجتماعی بویژه خودکشی امری ضروی و اجتناب ناپذیر دانست.
وی بدون اشاره به آمار خودکشی در استان نیز از کاهش سن این بحران اجتماعی در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت: تنش های خانوادگی، فقر، بیکاری و خلاء های فرهنگی مهمترین عوامل بروز این بحران است.
وی نداشتن آمار دقیق از آسیب های اجتماعی را یکی از معضلات و چالش های اساسی در این راستا دانست و گفت: یکی از مهمترین عوامل در اتخاذ تصمیم ها و برنامه ریزی های مدون در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی آمار و اطلاعات دقیق و کارشناسی از این حوزه است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.