آغاز جشنواره بین المللی فیلم سبز در کهگیلویه وبویر احمد

دنا نما: پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز همزمان با سراسر کشور در یاسوج آغاز شد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد ، این جشنواره پس از وقفه‌ای ۱۰ساله عصر روز جمعه ۲۴ اردیبهشت در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

در این افتتاحیه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : اکران این فیلم ها با موضوعات متنوع زیست محیطی برای جوامع هدف مختلف و سنین متعدد با همکاری سازمان مرکزی بمدت ۶۰ ساعت پیش بینی شده است.

سیداسدالله هاشمی هدف از این جشنواره را تغیر رفتار و نگرش عمومی با هدف فرهنگ سازی و تعامل با مردم و جامعه‌ی هدف در جهت ارتقاء مشارکت مردم در کمک به حل مسائل و مشکلات زیست محیطی دانست و افزود: این جشنواره از روز ۲۴ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در یاسوج مرکز استان  بمدت ۶ روز و روزانه ۱۰ساعت اکران  فیلم خواهد داشت.

در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از آثار محیط زیست به همکاری تشکل های مردم نهاد , اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری , کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در قالب ۴ غرفه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای بازدید علاقمندان به محیط زیست برپا شده که تا پایان اکران فیلم ادامه خواهد داشت.

طی چهار دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز یک هزار و ۹۴۳ فیلم نمایش داده شد که از این تعداد یک هزار و ۵۸۵ اثر از ایران و بقیه از سایر کشورها بوده است. این جشنواره دو سالانه در سالهای ۱۳۷۷, ۱۳۷۹, ۱۳۸۱, ۱۳۸۴ برگزار شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.