کمبود فضای کتابخوانی مهمترین مشکل چرام در راه رسیدن به توسعه است

دنا نما: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین مشکل شهرستان چرام در راه رسیدن به توسعه، کمبود فضای کتابخوانی است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، زینب قربانی در همایش توسعه پایدار شهرستان چرام با بیان اینکه بیش از ۵۵۰ آیه قرآن‌کریم در خصوص علم و دانش سخن گفته است، اظهار کرد: زمانی پیامبر اکرم اسلام(ص) به بعثت رسید، اولین آیه نازل شده بر ایشان با خواندن شروع شد و می‌توانیم با تدبر در این موضوع به اهمیت خواندن پی ببریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که تنها راه رسیدن به توسعه پایدار که سعادت، رفاه اجتماعی، خوشبختی، عزت و سربلندی را به همراه دارد از راه توسعه علمی صورت می‌گیرد، گفت: توسعه پایدار در هرجایی صورت نخواهد گرفت مگر با توسعه علم و دانش، هیچ مصوبه‌ای بدون توسعه علمی اجرا نخواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات شهرستان چرام در بحث کتابخانه‌ها و با بیان اینکه بیش از ۱۹ هزار جلد کتاب در این شهرستان وجود دارد، گفت: ما باید به ازای هر ۳۵ هزار نفر ۶ کتابخانه داشته باشیم ولی در شهرستان چرام با جمعیت بالغ بر ۳۲ هزار نفر تنها سه کتابخانه داریم.

این مسئول، مهمترین مشکل شهرستان در جهت رسیدن به توسعه را کمبود فضای کتاب و کتابخوانی دانست و با بیان اینکه در سطح شهرستان چرام مهمترین خواسته ما از مسئولان به ویژه منتخب کهگیلویه بزرگ، بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی چرام است، گفت: این کتابخانه با متراژ ۱۲۰۰ متر زیربنا، در صورت بهره‌برداری، می‌تواند تاثیر بسزایی در امر کتابخوانی در این شهر ایجاد کند.

قربانی، ادامه داد: شهر چرام از نظر فضای مطالعاتی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد که با پیگیری مسئولان و کمک خیرین در صورت تامین ۵۰ درصد اعتبار کل این پروژه یعنی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۵۰ درصد باقیمانده نیز تامین خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این مطلب که در صورت کمک مسئولان در هر چهار شهرستان، تحولی عظیم در بحث کتابخانه‌ها و کتابخوانی ایجاد خواهیم کرد از برگزاری جشنواره رضوی خبر داد و گفت: همکاری مسئولان در برنامه‌های فرهنگی ضروری است.

وی افزود: در آینده نزدیک جشنواره ملی کتابخوانی رضوی را در پیش داریم و از همه مردم و مسئولان انتظار می‌رود تا با شرکت بالای خود در این جشنواره برای اولین بار آمار خوبی از خود به جا بگذارند.

این مسئول با متذکر شدن این مطلب که به عنوان یک مدیر زن جز با کمک اصحاب رسانه و مسئولان استان نمی‌توانست کار مناسب انجام دهد، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه استان با عملکرد مناسب خود در حمایت از من به عنوان اولین مدیرکل زن در استان کمک شایانی در موفقیت من ایفا کردند.

وی با اظهار امیدواری از اینکه برای مدیریت ارشد زنان در استان راهی باز شود، تصریح کرد: قطعا با حمایت مسئولان ارشد استان از زنان شاهد مدیریت مناسب این قشر از جامعه در استان خواهیم بود.

قربانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های خود برای بخش سرفاریاب نیز، ابراز کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در این بخش از کتاب و کتابخوانی، بعد از بهره‌برداری پروژه کتابخانه عمومی شهر چرام، به عنوان گام دوم، کتابخانه شهر سرفاریاب را اجرایی و از نظر توسعه و همچنین افزایش کمی و کیفی اقدام می‌کنیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.