خاطره‌نگاری با دست‌خط شهید عین‌الله دهرابپور از عاشورای سوم خرداد ۶۱

دنا نما: شهید عین‌الله دهراب‌پور شهید شاخص دانشجویی کشور با خاطره‌نگاری وقایع عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر در تقویم خود از دلاورمردی جوانان غیور هم استانی در فتح خرشهر پرده برمی‌دارد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، دلیرمردان کهگیلویه و بویراحمدی در هشت سال دفاع مقدس از خود دلاورمردی‌های زیادی به نمایش گذاشتند تا همیشه تاریخ در کارنامه درخشان این استان ثبت خواهد شد.

استانی که با کمترین جمعیت و وسعت، بیشترین حضور در جبهه و جنگ را به خود در کشور اختصاص داد.

شیرمردانی که از ابتدای جنگ تحمیلی تا آخرین لحظات در عملیات مرصاد، دلاوری‌ها از خود نشان دادند.

مردانی که در پد خندق و والفجر هشت حماسه جاودانه آفریدند و همواره در نبردها خط شکن بودند.

یکی از این دلاورمردان با بصیرت و جوانان انقلابی که در کشور به عنوان شهید شاخص دانشجویی شناخته شده، شهید عین‌الله دهرابپور است.

شهیدی که وقتی نامی از شهادت و دانشجو و دانشگاه می‌آید نام عین‌الله دهرابپور با آن عجین شده است.

کیان دهرابپور برادر شهید دهرابپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر به بیان ویژگی‌های این شهید بزرگوار پرداخت.

وی گفت: شهید دهرابپور در سال ۴۵ به دنیا آمد و در سال ۶۲ در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران به درجه رفیع شهادت رسید.

دهراب‌پور گفت: این شهید که از نخبگان استان به شمار می‌رفت دوره پنج ساله ابتدایی را در سه سال به اتمام رساند و در دوره راهنمایی با معدل ۱۹٫۷۶ موفق به دریافت درجه سیکل شد و در دبیرستان دانشگاه شیراز پذیرفته شد.

وی افزود: شهید دهرابپور در شیراز در معیت آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب تولیت کنونی حضرت احمد بن موسی فعالیت فرهنگی می‌کرد و با افرادی همچون دکتر کامران باقری لنکرانی دوست و هم‌فکر بود.

برادر شهید دهرابپور فصلی دیگر از زندگی این شهید والامقام را پذیرفته شدن در دوره دکترا در دانشگاه تبریز برشمرد و گفت: شهید سنگر جبهه را به کلاس دانشگاه ترجیح داد و در جمله‌ای تاریخی این‌گونه بیان کرد که « به نظر من بهترین کنکور، کنکور خدا و بهترین دانشگاه کربلاست».

دهراب‌پور افزود: این شهید والامقام خصوصیات اخلاقی کم نظیری داشت و اکنون نیز کتابی در زمینه زندگی و شخصیت و منش آن شهید بزرگوار با نام چشمان بیدار در حال چاپ است.

دهراب‌پور با اشاره به حضور این شهید در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر تصاویری از دست خط شهید در آن روزها ارسال کرد که نشان از حضور بصیرت‌مندانه آن شهید در عاشورای سال ۶۱ و در عملیات فتح خرمشهر داشت.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.