انقلابی گری یعنی احیای گفتمان امام و رهبری توسط مسئولین

دنا نما: نماز عبادی سیاسی جمعه شهرپاتاوه در اولین هفته از خرداد ماه ۱۳۹۵ به امامت حجت الاسلام والمسلمین افشار اقامه گردید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دنانما، وی ابتدا با توصیه خود ونماز گزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به آیه۷۱سوره مریم گفت: در بحث امر به معروف ونهی از منکر یکی از نکات مهم توجه دادن انسان به بزرگی وکرامت خویش است.اگر انسان بداند جانشین خداوند در زمین است،هرگز کاری خلاف خداوند نمی کند؛یعنی قائم مقام  هیچ گاه کاری برخلاف صاحب مقام نمی کند.

وی افزود: بر اساس آیه ۳۰بقره ما جانشین خداوند در زمین هستیم ، اگر انسان بداند ارزش او بهشت است،وخداوند فضیلت ها وکرامت ها به او عطا کرده است وباید تا قاب قوسین که پیامبر در شب معراج بردند رشد کند دچار لغزش نمی شود.

خطیب جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه ارزش ما به مقامات معنوی است نه شهرت ،بیان کرد:انسانی که به این معرفت برسد که می تواند در اثر عبادت در هستی تصرف کندومثل حضرت عیسی مرده را با اذن الهی زنده کندقدر خودرا بهتر می داند.

وی افزود:ارزش ما به مقامات معنوی است وگرنه شهرت را کوه دنا هم دارد.هرکس گرد منکرات بگردد واین ارزش ها خویش را فراموش کند، در اثر این غفلت خدا هم انسان را فراموش می کند.

ریس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در خطبه سیاسی نما ز به مناسبت های مختلف از جمله تاکید مقام معظم رهبری بر بحث خودکفایی اقتصادی گفت:این چند سال شعار اقتصادی دو نگاه به اقتصاد ایران هست۱-پیشرفت با تکیه بر داخل که باید ظرفیت های درونی واسشتعدادهای داخلی را در حرکت اقتصادی تقویت کنیم.

وی به نگاه دوم در اقتصاد بیان کرد:کمک از بیرون مرزها ،سیاست خارجی مان را تغییر دهیم تا اقتصادمان درست شود تحمیل قدرت های مستکبر را بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند.

دکتر افشاربا توجه به غلط بودن نگاه دوم در اقتصاد اظهار کرد:اینکه آنها وقتی نفوذ کردند به نفع کم قانع نیستند مثلآ نفت را با قیمت بسیار نازل با هم پیمانان دیگرشان آنقدر کم می کنند ومنابع زیر زمینی ما را به غارت می برند.

وی افزود:در مقابل دشمن رفتارشان را حمل بر صحت کردن اشتباه محاسباتی است، درقضیه برجام دیدیم دشمن چه بد عهد های کرد همانند وزیر خزانه داری امریکا بدنبال این است تا از فوائد بر جام بهره مند نشویم وتا حا ل امریکا به تعهداتش عمل نکرده است.

وی همچنین به امضای ۲۵۱ نماینده امریکا به عدم خرید وممنوعیت آب سنگین از ایران هم اشاره کردند وخاطر نشان کرد:چند ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری امریکا است ودولت فعلی عوض خواهد شد ،دول جدید این تعهدات اندکی را که اوباما داده وتازه عمل هم نکرده تضمینی نیست که انجام دهد.

دکتر افشار در پایان این مبحث اظهار کرد: راه نجات اقتصاد کشور همان شعار سال اقتصاد مقاومتی است ، وقتی دید بان انقلاب رهبری معظم این نام را انتخاب می کنند یعنی در این جهت ضعف وجود دارد وباید هم تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین افشار به مناسبت ۷ خرداد روز افتتاحیه ادوار نه گانه مجلس شورای اسلامی اشاره وخاطر نشان کرد:ایجاد دو قطبی کردن جامعه از ضربه های مهلکی است که دشمن بدنبال ان است، اختلاف نظرها در مسایل سیاسی،

اقتصادی بین افراد وجناح های مختلف وجود دارد اما باید وحدت بین ما باشدوبا هر نگرش وبینشی ، فصل الخطاب سخنان ولی فقیه باشد وزاویه گرفتن ومخالفت با ستون وخیمه انقلاب آسیب جدی بدنبال دارد.

وی همچنین خطاب به جریانات وجناح های داخلی گفت : مصالح ملی باید بر مصالح جناحی ترجیح داده شود ودر مسائل جامعه ونظام انقلابی عمل کنیم .وانقلابی گری یعنی احیای گفتمان امام ورهبری توسط مسئولین واگر فضای جامعه دوقطبی باشد وفضای عقلانی جامعه تبدیل به فضای احساسی شد انوقت دشمن به اهداف خویش راحت خواهد رسید.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.