مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج راه‌اندازی شد

دنا نما: با تنظیم بیانیه‌ای، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج راه‌اندازی شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، مجمع دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه یاسوج در بیانیه‌ای از اخذ مجوز فعالیت این تشکل دانشجویی از سوی هیأت نظارت دانشگاه یاسوج خبر داد.

در بخشی از این بیانیه که به عنوان بیانیه شماره یک صادر شده آمده است: پایداری دانشجویان عدالت‌خواه در این پروسه فرسایشیِ یک‌ساله، بی‌تردید نویدبخش اهداف متعالی این تشکل خواهد بود، و پیامی روشن و صریح که؛ عدالت خواهان ذره‌ای از آرمانشان کوتاه نخواهند آمد.

در بیانیه مذکور تأکید شده است: جنبش دانشجویی مسلمان ذاتاً بر مبنای ظلم‌ستیزی و با جهت‌گیری نفی استبداد داخلی و استکبار خارجی ریشه دواند و با کمک سایر جریان‌های کشور توانست به ۲۵۰۰ سال استبداد و خودکامگی پایان دهد و حکومتی را بر مبنای اسلامیت بنا سازد.

در این بیانیه آمده است: حال مهم‌ترین مسئله‌ای که در پیش روی این جریان بزرگ قرار خواهد داشت، حراست و حفاظت از سیرت حکومت اسلامی و جلوگیری از استحاله ارزش‌های آن خواهد بود، چراکه اکتفا کردن به جمهوری اسلامی لفظی کافی نیست و باید مراقبت و نظارت دائمی کرد تا در هدف‌ها، آرمان‌ها و جهت‌گیری‌ها انحراف پیش نیاید.

در بیانیه مذکور تصریح شده است: چنانچه رهبری معظم انقلاب نیز مکرراً متذکر شده‌اند: «همیشه در دلِ ساخت حقوقی، یک ساخت حقیقی، یک هویت حقیقی و واقعی وجود دارد؛ او را باید حفظ کرد. آن هویت حقیقی در حکم روح است؛ در حکم معنا و مضمون است. اگر آن معنا و مضمون تغییر پیدا کند، ولو این ساخت ظاهری و حقوقی هم باقی بماند، نه فایده‌ای خواهد داشت، نه دوامی خواهد داشت؛ مثل دندانی که از داخل پوک شده، ظاهرش سالم است؛ آن ساخت حقیقی و واقعی و درونی، مهم است…پسوند اسلامی به تنهایی کاری صورت نمی‌دهد. اصل قضیه این است که مراقب باشیم آن روح، آن سیرت از دست نرود. فراموش نشود. دلمان خوش نباشد به حفظ صورت و قالب. به روح، معنا و سیرت توجه داشته باشید.»

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.