شرایط امروز ما شبیه جنگ احزاب هست

دنانما:

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دنانما از پاتاوه: نماز عبادی سیاسی جمعه ی این هفته در شهر پاتاوه به امامت حجت الاسلام والمسلمین افشار اقامه شد.

خطیب جمعه ابتدا با توصیه خود ونماز گزاران به رعایت تقوای الهی به تفسیر سوره مبارکه (یاسین) پرداخت.

وی گفت:این سوره در مکه نازل شده است، وهشتاد و سه آیه، وسی وششمین سوره قرآن وبه نام اولین آیه بعد از بسم الله که از حروف مقطعه است نامگذاری شده است.

خطیب جمعه مطا لب این سوره را بر محور عقاید خواندو افزود: هدیه کردن وثواب آن به اموات توصیه شده است،ودر روایات از سوره یس به قلب قرآن واولین آیه آن با نام خدا شروع ، ودر میان انواع مختلف اسم است .

وی افزود: کارهایی مهم وبا ارزش را به نام بزرگی از بزرگان خویش شروع می کنندوسر آغاز همه کتب آسمانی بسم الله الرحمن الرحیم است.

امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه بسم الله رمز بقاء است خاطرنشان کرد: هرچه رنگ خدایی نداشته باشد فانی است ،بعد از ذکر بسم الله این سوره با نام مقدس پیامبر اسلام شروع می شود

وی در پایان تفسیر گفت: استنباط می کنیم انک لمن المرسلین علی صراط المستقیم ۳برنامه برای موفقیت در کارها لازم است:القرآن الحکیم ؛برنامه ای متقن ومحکم و لمن المرسلین نشانه رهبری آگاه وصراط مستقیم راه روشن را بیان می کند.

ریس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه در خطبه سیاسی نما ز به سخنان اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند؛ شرایط امروز ما شبیه شرایط جنگ احزاب است و چرا معظم له این تشبیه را انجام دادند؟ چون که هفده آیه از سوره احزاب درباره جنگ احزاب است.

وی به تشریح غزوه خند ق که مشرکان قریش به تحریک یهودیان تصمیم به محو کامل اسلام گرفتند بیان کرد:یهودیان بدلیل شکست در جنگ بنی قنینقاع وبنی النضیر وبخاطر کشته شدن برخی از سرانشان مثل کعب بن اشرف کینه شدیدی از اسلام بدل گرفتند.

امام جمعه پاتاوه از اهداف یهود در این جنگ که نابودی کامل اسلام ومسلمانان بود را برشمرد وگفت:شکستن عهد ومیثاق وخیانت به پیامبر ومتحد شدن با مشرکان قریش وجلوگیری از گسترش اسلام وقدرت توحیدی پیامبربود ودر همین جنگ وقتی امام علی ع در برابر چهره نام آشنای مشرکان عمروبن عبدود قرار گرفت پیامبر فرمود :تمام اسلام در بربر تمام کفر قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین افشار افزود:امام خامنه ای با یاد آوری این مساله فهماندند که امروز سران کفر بویژه آمریکا ورژیم صهیونیستی با کینه ای که از اسلامی علوی وحسینی دارند با میدان داری رژیم های وابسته مثل رژیم صعودی

و گروه های تروریستی مثل داعش والنصره دنبال محو تشیع هستند.

دکتر افشار افزود: از یک طرف به سیاست های اسلام هراسی وشیعه هراسی وایران هراسی در دنیا می پردازند ودر درون نظام نیز امثال سران فتنه به تقابل در مقابل نظام بپردازند وعناصر ضد انقلاب ومعاند با این نظام را به خیابانها بکشند .

خطیب جمعه با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ انتخابات بهانه بود اصل نظام نشانه بود بیان کرد:حساسیت رهبری بر سر بحث فتنه این است که اهداف دشمنان را دنبال می کردند.

دکتر افشار به روز عفاف وحجاب هم گریزی زد وگفت: جاذبه های جنسی ابزاری قوی ونیرومند برای انحراف نسل جوان جامعه است وابن ملجم مرادی بخاطر هرزه بودن چشم وعاشق قطام شدن قاتل امام شد.

وی در پایان اظهار کرد: برادران ما مواظب چشم خود باشند وخواهران ما با عفت وحجاب وحیاء موجبات رضایت الهی را کسب کنند.

 

 

 

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.