شبنم بهشت: دستمزدم به اندازه یک صدم مهدی طارمی هم نیست

 دنا نما: بهترین فوتبالیست زن ایران از دستمزدهای پایین زنان ورزشکار به خصوص در رشته فوتبال گلایه کرد و گفت: به اندازه یک صدم مهدی طارمی بهترین بازیکن آقایان هم دستمزد ندارم.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، کسی باور نمی‌کرد که روزی دختر جوان یاسوجی به عنوان بانوی اول فوتبال ایران برگزیده شود.

صحبت از شبنم بهشت بازیکنی است که با همه نداری‌ها و محرومیت‌هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت با عزم و اراده قوی پله‌های ترقی را پیمود و اکنون در فوتبال ایران بی‌رقیب و یکه‌تاز است.

بازیکنی که تا خانم گلی فوتبال آسیا پیش رفت و اکنون عنوان بهترین، سرعتی‌ترین و تکنیکی‌ترین فوتبالیست کشور را از آن خود کرده است.

در شب اعلام بهترین‌های فوتبال کشور کسی باور نمی‌کرد که در کنار مهدی طارمی مهاجم گریز‌پای فوتبال و تیم ملی و پرسپولیس؛ دختری از بازرنگ روستایی در حوالی شهر یاسوج در کنار طارمی و مکمل وی به عنوان زن سال فوتبال کشور و به عبارتی بانوی اول فوتبال ایران برگزیده شود.

شبنم بهشت که این روزها مشغله زیادی دارد تنها دو روز توانست بعد از کسب این موفقیت بزرگ در کنار خانوداه خود باشد که این فرصت را غنیمت شمرده و با این بانوی تکنیکی و سرعتی فوتبال کشور هم کلام شدیم.

شبنم بهشت در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر نزدیکترین رقیب خود به عنوان بهترین بازیکن فوتبال کشور را چه کسی می‌دانی، اظهار کرد: زهرا قنبری از تیم فوتبال شهرداری بم را رقیب خود می‌دانم.

بانوی اول فوتبال کشور در خصوص وضعیت خود در لیگ برتر فوتبال کشور گفت: امسال نیز با تیم فوتبال شهرداری سیرحان قرارداد دارم و در این تیم فصل جاری را پشت سر خواهم گذاشت.

بهشت به قهرمانی فصل گذشته تیم شهرداری سیرجان در لیگ برتر فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: مسابقات با کیفیت خوبی برگزار می‌شود و مربیان نیز از لحاظ فنی خوب هستند.

وی در خصوص نوع ارتباطی که فدراسیون فوتبال با بازیکنان برتر فوتبال کشور دارد گفت: مسؤولان فدراسیون گاها در تمرینات تیم ملی حضور پیدا می‌کنند.

بهشت در خصوص رفع مشکلات بازیکنان از سوی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: در این زمینه تاکنون کسی پی‌گیر مشکلات نبوده است.

وی در خصوص کمک‌های مادی که به عنوان یک ملی‌پوش فوتبال دریافت کرده، تصریح کرد: حقوق و دستمزد بازیکنان زن در مقابل بازیکنان مرد بسیار ناچیز است و به همین دلیل نمی‌توان آن را بیان کرد چرا که برخی اوقات بیان آن‌ها خجالت‌آور است.

بهشت به عنوان بهترین بازیکن زن ایران در خصوص مقایسه دستمزدش با مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن مرد کشور گفت: نمی‌دانم طارمی چه میزان دستمزد دارد اما سرانگشتی می‌گویم که یک صدم طارمی هم دستمزد نمی‌گیرم.

بهترین بازیکن فوتبال کشور در ادامه اظهارات خود با اشاره به حضور خود در لیگ دسته اول فوتسال در سه سال گذشته گفت: فوتسال را کنار گذاشته‌ام و به صورت کامل در فوتبال و تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال حضور دارم.

وی در خصوص خواسته‌ای که از فدراسیون فوتبال دارد، اظهار کرد: تنها خواسته‌ای که از فدراسیون دارم افزایش بازیهای تدارکاتی است که در گذشته این بازی‌ها بیشتر بود و اکنون تعداد آن‌ها کم شده است.

بهشت افزود: تورنمنت روسیه که همیشه هست اما در گذشته بازیهای دوستانه زیادی داشتیم که کم شدن آن‌ها به ضرر تیم ملی است و روی بازی‌های آسیایی در آبان‌ماه تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان این که بازیکنان از نظر فنی در سطح خوبی هستند، خاطرنشان کرد: اما تا زمانی که با بازیکنان خارجی و تیم‌های بیرونی مراوده نداشته باشیم دچار مشکل خواهیم شد.

بهشت با ابراز رضایت از وضعیت اردوهای تیم ملی از نظر مکان و تغذیه گفت: امیدوارم که با یک برنامه‌ریزی خوب بتوانیم با لحاظ کردن بازی‌های تدارکاتی در بازی‌های ورزشی درخشش داشته باشیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.