خبرنگاران با نقدهای منصفانه عامل تعالی جامعه هستند

دنا نما: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران با نقدهای منصفانه و صادقانه از عوامل موثر در رشد، توسعه، پیشرفت، تعالی و بالندگی روزافزون جامعه هستند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، هادی زارع پور در نشست خبری با اشاره به ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و روز خبرنگار، افزود: خبرنگاران رسالت مهم و سنگینی بر عهده داشته و سفیران عرصه حساس اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی به شمار می روند.
وی بیان کرد: مطبوعات و رسانه ها مربی جامعه بوده و نقش خبرنگاران نیز مربیگری است.
زارع پور اظهار کرد: رسانه ها و مطبوعات بنگاه های هدایت مردم بوده و خبرنگاران از مهمترین عناصر مهندسی افکار عمومی محسوب می شوند و نقش آنان در این راستا ممتاز و برجسته است.
وی عنوان کرد: خبرنگاران حلقه اتصال و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان اجرایی هستند و دغدغه ها، خواسته ها و نیازمندی های به حق مردم را به اطلاع مدیران رسانده و خدمات مسئولان و نظام را نیز به مردم منعکس می کنند.
زارع پور ابراز داشت: مطبوعات و رسانه ها در سالم سازی فضای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه نقش برجسته ای داشته و با تولید فرآورده های خبری مناسب در راستای فراهم کردن زمینه همدلی، وحدت و انسجام مردم اقدام می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مهمترین ویژگی های خبرنگار موفق می توان به صداقت در کار، سرعت و دقت در انتشار اخبار، برخورداری از دانش عمومی در زمینه های مختلف، نداشتن تعصب و قضاوت شخصی در انعکاس خبرها، داشتن مناعت طبع، حق محوری، حق طلبی و حق گویی اشاره کرد.
زارع پور گفت: از سال ۹۴ تاکنون یک هزار و ۱۳۷ خبر بر روی سایت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده که بیانگر فعال بودن روابط عمومی این اداره کل است.
وی بیان کرد: کانال تلگرامی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ فعالیت بر اساس ارزیابی وزارت آموزش و پرورش رتبه سوم را در کشور کسب کرد.
زارع پور اظهار کرد: روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز بر اساس ارزیابی استانداری این استان بین روابط عمومی دستگاه های مختلف اجرایی استان موفق به کسب رتبه اول شد.
وی عنوان کرد: نرخ پوشش تحصیلی مقطع متوسطه اول در کهگیلویه و بویراحمد ۹۵٫۳۵ درصد و در کشور ۹۴٫۰۳ درصد است.
زارع پور نرخ پوشش تحصیلی مقطع متوسطه دوم در کهگیلویه و بویراحمد را ۸۴٫۵۷ درصد دانست و ابراز داشت: این میزان در کشور ۸۰٫۲۴ درصد است.
در این نشست ۶۰ نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.