هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد به طور مستقیم آگهی به روزنامه ها واگذار کند

دنا نما: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قانون گرایی باید سرلوحه کار دست اندرکاران امر رسانه باشد، گفت: ۳۷ سایت استانی در این استان مجوز گرفتند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، رضا دهبانی پور در آیین گرامیداشت روز خبرنگار افزود: در اوایل سال ۹۴ در کهگیلویه و بویراحمد تنها یک سایت استانی مجوز داشت اما اینک مسیر خوبی برای فعالیت قانونی و دریافت مجوز سایت ها انجام شده و یا در حال انجام است.
وی نداشتن کارت خبرنگاری را یکی از مشکلات قشر خبرنگار دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید نسبت به نام نویسی در سامانه جامع رسانه ها برای صدور کارت اقدام کنند.
دهبانی پور تعیین تکلیف پرداخت حق بیمه خبرنگاران از سوی رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: هر خبرنگاری که از سوی رسانه متبوع زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به بیمه تکمیلی آن اقدام خواهد کرد.
وی با تاکید بر لزوم پوشش خبری مناسب کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد از سوی رسانه های این استان، عنوان کرد: دهه کرامت نیز از رویدادهایی است که پرداختن به آن نیازمند تلاش بیشتر اصحاب رسانه استان است.
دهبانی پور به قانونمند شدن پرداخت آگهی به رسانه ها اشاره کرد و ابراز داشت: هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد به طور مستقیم آگهی به روزنامه ها واگذار کند بلکه توزیع آگهی های دولتی باید از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با رویکرد عادلانه انجام شود.
وی از سرپرستان روزنامه ها و هفته نامه های کهگیلویه و بویراحمد خواست برای رعایت حقوق آنها در سامانه جامع رسانه ها نام نویسی کنند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یاسوج نیز در این آیین به نمایندگی اصحاب رسانه با گرامیداست یاد و خاطره شهید  و شهدای رسانه، گفت: خون شهید صارمی به حرمت قلم و حرفه خبرنگاری قداست ویژه ای بخشیده است.
مظفر عدالت نسب به اهمیت نقش رسانه ها و قشر پرتلاش خبرنگار در توسعه فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه اشاره کرد و افزود: به دلیل نبود ارتباط دوسویه از سوی مدیران و روابط عمومی ها از ظرفیت کار رسانه به نحو مطلوب بهره گیری نشده است.
وی توزیع ناعادلانه آگهی، بی توجهی به اشتراک پذیری و تاخیر در مطالبات را از مهمترین مشکلات نشریات مکتوب دانست و بیان کرد: تامین زمین برای مسکن خبرنگاران یکی از نیازهای قشر خبرنگار این استان است.
در این آیین با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران رسانه ها از جمله خبرگزاری ها، روزنامه های کشوری، هفته نامه و سایت ها با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.