کاهش کالای قاچاق در کشور و افزایش آن در کهگیلویه و بویراحمد/افزایش چشمگیر رقم‌ها و تعداد دستگیرشدگان در استان+آمار

دنا نما: مسوول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد از کاهش کالای قاچاق در کشور و افزایش آن در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، صبح امروز نشستی با حضور رئیس سازمان اموال تملیکی کشور با مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست حسین بهمنی مسؤول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حجم قاچاق کالا در کشور از سال ۸۴ تاکنون اظهار کرد: در سال ۸۷ این میزان در کل کشور معادل با ۶ میلیارد دلار بود.

وی گفت: این رقم در سال ۸۷ به ۱۹٫۲ میلیارد دلار و در سال ۹۲ به ۲۵ میلیارد دلار رسیده بود که در سال ۹۳ با روند کاهشی به ۱۹٫۸ میلیارد دلار و در سال ۹۴ به ۱۵٫۵ میلیارد دلار رسید و در سال ۹۵ به ۱۲٫۶ میلیارد دلار رسید.

این مسؤول گفت: در مقایسه ارزش ریالی کالاهای کشف شده در استان ما این میزان در سال ۹۰ معادل با ۱۳۴ میلیارد ریال، در سال ۹۱ به میزان ۱۸۶ میلیارد ریال، در سال ۹۲ به میزان ۲۲۲ میلیارد ریال، در سال ۹۳ به میزان ۲۴۶ میلیارد ریال، در سال ۹۴ به میزان ۳۲۰ میلیارد ریال و در سال ۹۵ به میزان ۴۰۲ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: تعداد دستگیر شدگان در سال ۹۱ به تعداد هزار و ۵۹۸ نفر، در سال ۹۲ به میزان دو هزار و ۳۶۷ نفر، در سال ۹۳ به تعداد هزار و ۸۴۵ نفر و در سال ۹۴ به تعداد هزار و ۴۲۰ نفر و در سال ۹۵ به تعداد هزار و ۸۳۵ نفر بوده است.

بهمنی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در طول سالیان اخیر در استان در خصوص کالاهای قاچاق را در سال ۹۰ به تعداد هزار و ۷۲۹ فقره، در سال ۹۱ به میزان هزار و ۷۱۰ فقره، در سال ۹۲ به میزان هزار و ۹۷۴ پرونده و در سال ۹۳ به تعداد هزار و ۹۰۰ پرونده و در سال ۹۴ به تعداد تعداد هزار و ۸۲۰ پرونده و در سال ۹۵ هم به تعداد هزار و ۹۸۵ پرونده ذکر کرد.

این مسوول گفت: در سه ماهه اول امسال هم میزان کشفیات ما ۶۷ میلیارد ریال بوده که این میزان در سه ماهه اول سال قبل ۴۰ میلیارد ریال بوده که افزایش ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بهمنی افزود: در سال گذشته تا این موقع از سال ۳۵۶ نفر دستگیر شدند که امسال تعداد آن‌ها به ۴۷۹ نفر رسیده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.