نیروهای منابع طبیعی بویراحمد سرگیجه گرفته‌اند!

دنا نما: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد گفت: از جمعه ۳۰ تیر تا امروز یکم مرداد ۹۶ بیش از ۱۵ مورد آتش سوزی کوچک و بزرگ در جنگلها و مراتع این شهرستان رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، “جواد رحیمیان” با اشاره به بی‌خوابی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی در چندروز اخیر برای مهار آتش سوزی ها افزود: بر اثر بیخوابی و تلاش شبانه‌روزی سرگیجه و سردرد گرفته ایم .

وی با بیان اداره منابع طبیعی شهرستان با توجه به تعدد آتش سوزی ها طی چند روز اخیر تعطیل کرده ایم، بیان کرد: در شهرستان بویراحمد و بویژه منطقه ” پرغندار” روستای راهمالی که دارد پشت سرهم آتش می‌گیرد( ۴ فقره در این منطقه بود) و شخصا با همکاران تا طلوع آفتاب توی جنگل بودیم روزهای شنبه و یکشنبه در مناطق “کالوس”، “سپیدار”، “گوشه”، “سروک” و “دمچنار” نیز آتش سوزی داشتیم .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد با اشاره کمبود امکانات و نیرو خاطرنشان کرد: تعداد نیروهای قرقبان و امکانات این شهرستان اندک هست و حتی توان آبرسانی جهت شرب به نیروها را نداریم. از هر لحاظ در مضیقه هستیم و با کمبود شدید نیرو، امکانات اطفای حریق و پشتیبانی نیروها مواجهیم .

رحیمیان با اشاره به اینکه چند شبانه روز درگیر مهار آتش‌سوزیها بوده ایم و خستگی شدید در چهره‌ ماه نمایان است، تصریح کرد: شرایط برای مهار و خاموش کردن آتش سوزها سخت است چراکه گرما طاقت فرساست و صعب العبور بودن مناطق کار مهار آتش سوزی را در این شهر شبانه روزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه از بس نخوابیدیم سردرد و سرگیجه گرفته ایم، ادامه داد: تمام برنامه های کاری اداره تعطیل شده است. مهار این آتش سوزی های شدید با وجود کوهستانی بودن و صعب العبوری مناطق کار یک دستگاه نیست و همه دستگاه ها باید کمک کنند با وجود اینکه طی چند روز اخیر ۱۵ مورد آتش سوزی در جنگلهای شهرستان داشته ایم منابع طبیعی تنها مانده بود و درخواست برای کمک داشته جواب مثبت داده نشد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در سه روز اخیر در مناطقی چون “رهمالی”(چهار فقره)، “کالوس” (یک فقره)، “سپیدار” (دو فقره)، “دمچنار” (دو فقره)، “گوشه”(یک فقره)، “سروک”(یک فقره)، “مهریان” (یک فقره)، “فیروز آباد”( دوفقره) و دهنو(یک مورد) آتش سوزی رخ داد که برخی از این آتش سوزی ها در طول شب ادامه داشته و مهار آنها بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است.

رحیمیان ضمن تشکر ویژه از همکاری و کمک نیروهای مردمی تاکید کرد: نیروهای مردمی در همه آتش سوزی های رخ داده در شهرستان بویراحمد به موقع حضور یافتند و تلاشهای زیادی در مهار و کنترل اتش سوزی ها داشتند.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۴۷ قانون حفاظت سازمان جنگلها همه دستگاهها و نهادهای لشکری و کشوری باید هنگام آتش سوزی جنگلها به کمک منابع طبیعی بیاییند همکاری داشته باشند اما متاسفانه در بیشتر اوقات این همکاری آنطور که باید شاید نبود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.