ارسال ۳۲ اثر به ششمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در کهگیلویه و بویراحمد/آثار برگزیده انتخاب شدند

دنا نما: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از ارسال ۳۲ اثر از ۱۲ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج خبر داد و گفت: از این تعداد آثار ارسالی، هشت اثر برگزید انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۴ مرداد ) در نشست خبری ششمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، گفت: از ابتدای میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) جشن های این دهه آغاز و با میلاد امام رضا ( علیه السلام) برنامه ها به پایان می رسند.

 وی با بیان اینکه هرساله به مناسبت گرامی داشت ایام دهه کرامت برنامه های متنوعی به عنوان ماموریت به دستگاه های مختلف محول می شود، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی نیز از طریق بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) بخشی از ماموریت ها را در این حوزه به سرانجام می رساند.

 دهبانی پور، ضمن تاکید بر اینکه استان های مختلف کشور بخشی از ماموریت های دهه کرامت را برعهده دارند، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تئاتر و نمایش، میزبانی ششمین جشنواره ملی آئین های نمایشی به این استان محول شد.

 این مسئول فرهنگی و هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، آغاز این جشنواره را از هفتم مرداد ماه جاری دانست و ادامه داد: در طول این مدت نمایش های برگزیده به اجرا رفته و آئین اختتامیه عصر روز ۱۰ مرداد با حضور مسئولان ارشد استانی در یاسوج برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره سال گذشته در سایت های مختلف قرار گرفت، ابراز داشت: هنرمندان کشوری با ارسال آثار از این جشنواره استقبال خوبی داشتند.

 دهبانی پور، از ارسال ۳۲ اثر از ۱۲ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد آثار ارسالی، هشت اثر برگزید انتخاب و معرفی شدند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه چهار مورد از این آثار در حوزه شبیه خوانی است، اظهار داشت: ۲ مورد از این آثار از استان مرکزی و استان های اصفهان و هرمزگان هر کدام با یک اثر در این جشنواره حضور خواهند داشت.

 وی با بیان اینکه چهار اثر دیگر در حوزه آئین های نمایشی است، خاطرنشان کرد: این آثار از استان های آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان رضوی و یک اثر نیز از استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 دهبانی پور، با اشاره به اینکه طبق روال سال های گذشته همه آثار در حوزه های نمایشی بود و در کنار ارائه آثار نقالی و شبیه خوانی اجرا می شد، گفت:  امسال با تغییرات صورت گرفته از طرف بنیادبین المللی امام رضا (علیه السلام)، چهار اثر در حوزه شبیه خوانی و چهار اثر در حوزه آئین های نمایشی انتخاب شد.

 این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد، کار داوری آثار را توسط داورانی که به انتخاب معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده بودند دانست و گفت: این آثار منتخب در میدان معلم و پارک های ساحلی و مهرورزی به اجرا می روند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.