نفت عامل آلودگی فرهنگی و فاصله طبقاتی و فساد مالی در گچساران

دنا نما: امام جمعه گچساران گفت: نفت آلودگی‌های فرهنگی در جامعه به خصوص در شهرستان گچساران داشته و همچنین ایجاد فاصله طبقاتی و فساد مالی از دیگر آلودگی‌های نفت در این شهرستان است.

به گزارش خپایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در نشست با پرسنل کمیته امداد گچساران که با حضور رئیس کمیته امداد کشور، نماینده مردم گچساران و باشت و مسوولان استانی و شهرستانی در نمازخانه کمیته امداد امام گچساران برگزار شد، با  تبریک آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: وجود شرکت نفت در شهرستان گچساران علاوه بر مزیت‌هایی که دارد دارای آلودگی‌های از قبیل  آلودگی تنفسی و زیست محیطی در این شهرستان است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر آلودگی‌های نفت در این شهرستان اذعان کرد: نفت آلودگی‌های فرهنگی در جامعه به خصوص در شهرستان گچساران داشته و همچنین ایجاد فاصله طبقاتی و فساد مالی از دیگر آلودگی‌های نفت در این شهرستان است.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران یک چهارم نفت کشور را تولید می‌کند، تصریح کرد: در قبال این همه آلودگی یک ریال برای شهرستان گچساران در زمینه فرهنگی هزینه و پرداخت نمی‌شود و تنها چیزی که برای این شهرستان از نفت تصویب می‌شود همان مصوبات کشوری است.

حجازی با اشاره به منابع غنی نفت و گاز در این شهرستان عنوان کرد: هنوز در این شهرستان خانواده‌های فقیری زندگی می‌کنند که نیاز به یک وسیله سرمایشی مانند پنکه دارند.

وی با بیان اینکه ایجاد کار فرهنگی یکی از ضروریات جامعه است، ابراز کرد: در استان خوزستان  تعداد ۱۷ حوزه علمیه از منابع نفتی ساخته می‌شود که کمترین هزینه برای یک حوزه علمیه در آن استان به مبلغ ۲ میلیارد تومان است.

حجازی با اشاره به درخواست ساخت مجتمع فرهنگی و یا احداث حوزه علمیه تصریح کرد: اگر چنین درخواستی در این شهرستان شود می‌گویند که بازرسی نفت این اجازه را نمی‌دهد.

وی افزود: چگونه می‌شود در جایی این امکانات و ساختمان‌ها ساخته شود اما در شهر نفتی مانند گچساران این کار از منابع نفت صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه گچساران با اشاره به دیگر مشکلات این شهرستان خاطرنشان کرد: آمار بالای بیکاری در یک شهر ۱۰۰ هزار نفری که دارای منابع زیادی از نفت و گاز است یک فاجعه است.

حجازی ادامه داد: ۳۸ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و مردم از این نظام انتظار دارند که در زمینه زدودن چهره فقر و بیکاری در این شهرستان‌ها و وجود عدالت در شهرهای نفت خیز ایجاد شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.