چشم‌انتظاری فرش ابریشم در لنده برای تدبیر مسؤولان/خانواده‌ام در حال فروپاشی‌ است/بافنده‌ای که زیراندازی برای زندگی ندارد

دنا نما: بانوی فعال و بافنده فرش دست‌باف ابریشمی در شهرستان لنده چشم‌انتظار تدبیر مسؤولان برای رفع مشکلات و حمایت از طرح اقتصاد مقاومتی خود می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، اقتصاد مقاومتی پروژه‌ای که سال‌هاست به عنوان دغدغه و مطالبه رهبری از مسؤولان مطرح و خواستار پیگیری و تحقق آن شدند تا شاید گرهی از مشکلات عامه مردم و جامعه و کشور گشوده و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیریم.

مسؤولان به تبع پیام و رهنمود مقام معظم رهبری بارها در قالب کلمات و جملات شعاری هدف و مسیر خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین کرده‌اند ولی ناگفته نماند هنوز تا رسیدن به این مهم فاصله بسیاری وجود داشته و نتوانستیم آنگونه که باید اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری را محقق سازیم.

صدری پرزه یکی از ده‌ها و شاید صدها هزار نفری است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت خانواده خود گام در مسیر تولید و اشتغالزایی گذاشت و چهار سال از عمر خود و سرمایه خانواده را به پای فرشی ریخته است که امروز از فرط نداری و فقر و محرو میت انزواطلبی را پیش گرفته است.

این بانوی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به نحوه شروع به کار خود در عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ۴ سال پیش در راستای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی از کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) دریافت کرده‌ام که با راهنمایی آنها در مسیر تولید فرش به‌کارگیری نمایم.

پرزه ادامه داد: در ابتدا به این فکر افتادم که این تسهیلات را در مسیر هزینه‌های زندگی خود صرف کنم ولی با راهنمایی مسؤولان کمیته امداد تولید فرش دست‌باف ابریشمی را آغاز کردم تا شاید با فروش آن و کسب درآمد بتوانم تکانی به زندگی خودم و خانواده‌ام بدهم.

وی افزود: وعده‌های سر خرمن و کمک‌هایی که هرگز محقق نشد باعث شد که بیش از ۴ سال از عمر خود را صرف بافت یک فرش ابریشمی به طول ۶ متر کنم که تاکنون تنها نیمی از آن را توانسته‌ام به ثمر برسانم.

این بانوی فعال اقتصادی با بیان اینکه زندگی‌ام را سر این کار گذاشته‌ام تصریح کرد: تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیون ریال برای این فرش هزینه کردم که به جز ۳۰ میلیون ریال کمیته امداد، ۷۰ میلیون ریال از بسیج سازندگی ناحیه لنده تسهیلات دریافت نمودم که متأسفانه این هم کفاف هزینه‌های جاری و خرید نخ و دستمزد کارگرانم را نداده است.

پرزه در ادامه یادآور شد: بیش از ۱۲۰ میلیون ریال تا کنون فقط دستمزد کارگر بدهکار هستیم و دیگر توانایی خرید نخ به قیمت هر کیلویی ۴۵۰ الی ۵۰۰ هزار تومان و دستمزد کارگران و بافندگان را ندارم.

وی به تأثیرات این طرح در زندگی خود و خانواده‌اش اشاره و گفت: نه تنها این طرح باعث رونق و سر و سامان گرفتن معیشت خانواده‌ام نشده بلکه تا کنون چندین مرحله تا فروپاشی خانواده پیش رفته‌ام ؛ دیگر در تأمین مایحتاج زندگی خود مانده‌ام، فرزندم را دریابید.

پرزه خاطرنشان کرد: از همه چیز  و همه کس  زده شدیم، کو آن همه وعده‌هایی که مسؤولان داده‌اند، مگر رهبری حمایت از تولید داخل را بارها به مسؤولان نگفته‌اند، چرا کسی به داد ما نمی‌رسد، هرجایی مراجعه می‌کنیم می‌گویند چون مجوز کارگاه به ام خودتان است و شما هم خانم هستید نمی‌توانیم کمکی به شما بکنیم.

وی ادامه می‌دهد: فرش زیر پایمان متعلق به خودمان نیست،در خانه‌ اجاره‌ای زندگی می‌کنم و شوهرم کارگراست، همه چیز خانه‌ام را عاریه‌ گرفته‌ام دیگر تاب و تحمل ادامه دادن به شرایط را ندارم، کمکم کنید از این وضعیت خلاص شوم، فرزندم را دریابید این روزها همه فکرش شده طلاق و جدایی مادر و پدرش.

وضعیت تکان‌ دهنده زندگی این بانوی فعال و محرومیت و فقر وی هر بیننده‌ای را متحییر خواهد کرد، لازم است حداقل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از این طرح بافندگی فرش دست‌باف ابریشمی حتی با ارائه تسهیلات حمایت شود تا شاید چراغ راهی برای دیگر فعالان اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی طرح‌هایی نو در این حوزه باشیم.

اقدام ستودنی بسیج سازندگی ناحیه لنده در جهت معرفی این بانوی فعال و ارائه تسهیلات حمایتی باید بابی برای حمایت سایر نهادها از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و این بانوی فعال شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.