وجود۶۷۰حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز/لزوم احصای مشکلات پدافندی ادارات

دنا نما: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۱۱۴۹ حلقه چاه غیرمجاز آب در استان ۶۷۰ حلقه چاه در حوزه کشاورزی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، شاهرخ کناری در جلسه پدافند غیرعامل کشاورزی و منابع طبیعی افزود: با توجه به مشکلات موجود در حوزه تامین آب و کاهش حجم آبهای زیرزمینی باید اقدامات بیشتر در زمینه مدیریت مناسب توزیع و بهره برداری از منابع آبی انجام شود.

کناری با اشاره به کشت برنج در برخی از مناطق استان  بدون در نظر گرفتن اصول آبیاری و بی توجهی به اعلام جهاد کشاورزی مبنی بر عدم کشت برنج در مناطق گرمسیری اظهار داشت: استفاده از ظرفیت فرمانداران و بخشداران برای کنترل بهتر در این حوزه لازم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: ما در پدافند غیرعامل به دنبال این هستیم که تهدیدی متوجه مردم نباشد و باید قدرت بازدارندگی، تسهیل در مدیریت بحران و کاهش حوادث مورد توجه قرار بگیرد.

کناری اظهار داشت: اولویت بندی و شناسایی مراکز مهم و تاسیسات در حوزه پدافند غیر عامل ضروری است.

کناری همچنین از تهیه طرح جامع تهدیدات تخصصی در دستگاه ها خبر داد و گفت: باید اقدامات لازم در رابطه با تدوین این طرح انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری  خواستار  شناسایی مشکلات دستگاه ها در حوزه پدافند غیرعامل شد و افزود: دستگاه ها پس از شناسایی، این موارد را برای ما ارسال کنند تا برای  اجرایی کردن آن  رایزنی های لازم انجام شود.

کناری تببین نظام نامه در حوزه های هدف را لازم دانست و بیان داشت: تببین نظام نامه گلخانه ای نیز نیاز است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری با اشاره به اهمیت برگزاری همایش ها در افزایش آگاهی و توسعه و ارتقاء توانایی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: برگزاری همایش منطقه ای در حوزه تهدیدات کشاورزی و دامپروری ضروری است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.