اختصاص ۱۲ میلیارد ریال برای مدیریت پسماند در مادوان بویراحمد

دنا نما: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۱۲ میلیارد ریال برای مدیریت پسماند در شهر مادوان از توابع شهرستان بویراحمد اختصاص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، پژمان نیک اقبالی روز یکشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: قرار شد این مبلغ به‌حساب شهرداری یاسوج به‌عنوان متولی انجام کار واریز شود.
وی افزود که این میزان اعتبار برای فنس کشی در اطراف منطقه دوپشته روستای دشتروم شهرستان بویراحمد و به منظور جلوگیری از آتش زدن زباله‌ها توسط افراد سودجو هزینه خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آتش زدن این زباله‌ها سبب متصاعد شدن گازهای خطرناک می‌شود که برای اهالی روستاهای اطراف منطقه دوپشته دشتروم زیان آور است.
نیک اقبالی عنوان کرد که تولید پسماند در شهر یاسوج روزانه ۲۴۰ تن با سرانه ۳۵۰ گرم به ازای هر نفر است.
وی ابراز داشت: کمترین میزان تولید پسماند در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران با ۵۰ گرم به ازای هر نفر در روز است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که بهترین روش برای کاهش تولید پسماند در این استان تفکیک زباله در مبدأ و در نظر گرفتن ظرف‌های مخصوص توسط شهرداری‌های ۱۷ گانه در راستای جداسازی زباله‌های تر و خشک، شیشه، کاغذ، پلاستیک و دیگر موارد از یکدیگر است.
نیک اقبالی اظهار داشت: کمپین «نه گفتن به ریختن زباله» به زودی در شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران در قالب یک مانور دسته جمعی برگزار می‌شود.
وی افزود که در همین مانور جمعی از مردم یاسوج و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در سطح این شهر و مکان‌های تفریحی و گردشگری آن اقدام به جمع آوری زباله و پاکسازی محیط می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که ۲ مکان برای دفن زباله برای شهرستان بهمئی در نظر گرفته شود.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: مکان‌های احتمالی در نظر گرفته شده شامل منطقه شمال کوه ماغر و دیگری نیز در قسمت جنوبی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی است.
مادوان با جمعیتی افزون بر ۱۸ هزار نفر و با مشکلات، چالش‌ها و کمبودهای متعدد در زمینه‌های مختلف هشت سال گذشته به شهر تبدیل شد.
جایگاه دفن زباله «دوپشته» روستای دشتروم بویراحمد در ۱۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و در بالادست منطقه «تنگ کناره» واقع شده است.
روزانه افزون بر ۲۰۰ تن زباله در این مکان دفن می‌شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.