قطعی آب بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج چیزی شبیه به بحران یا فاجعه

دنا نما: از کم‌کاری‌ها که بگذریم به وضعیت آب در برخی از مراکز مهم و حیاتی در شهر یاسوج خواهیم رسید اماکنی که نباید لحظه‌ای بدون آب شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، این روزها به مانند بسیاری از نقاط کشور مشکل کم‌آبی در بسیاری از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بگذریم از این که در برخی از شهرهای استان به واسطه اقداماتی که انجام شده برای حداقل تا ۵۰ سال آینده مشکل آب آشامیدنی وجود نخواهد داشت! و یا این که در همان شهرستان برای ۷۰ سال آینده هم کمبود آب کشاورزی را احساس نخواهند کرد.!

اما در بسیاری از شهرهای استان و از جمله در شهرهای مناطق سردسیری که اصولا نباید مشکل آب وجود داشته باشد متأسفانه این مشکل از حد بحران هم عبور کرده و از مرز تنش هم گذشته است.

اگر بدانیم که معنای تنش آبی چیست به یقین با ملاحظه بیشتری آب مصرف می‌کنیم و البته مسؤولان اگر خودشان نیز معنای تنش را بدانند برای شهر و دیارشان تلاش صد چندانی خواهند کرد.

وقتی پروژه سد تنگ‌سرخ یاسوج به راحتی تعطیل می‌شود در خواهیم یافت که باید این تنش آبی را در عمل در سال‌های آینده احساس کرد وقتی که لوله‌ها و شیرها عاری از یک قطره آب شوند.

از کم‌کاری‌ها که بگذریم به وضعیت آب در برخی از مراکز مهم و حیاتی در شهر یاسوج خواهیم رسید اماکنی که نباید لحظه‌ای بدون آب شوند.

اما درست در حساس‌ترین و حیاتی‌ترین نقطه استان یعنی بیمارستان امام سجاد که روزانه با صدها و بلکه با هزاران بیمار از انواع مختلف از تب ساده گرفته تا سرطان خون سر و کار دارد این روزها خبرهای بدی به خصوص از سوی همراهان بیمار می‌شنویم.

یکی از همراهان بیمار که به شدت از این وضعیت گلایه‌مند بود از قطعی آب ۸ ساعته در این بیمارستان خبر داد و گفت: این را فاجعه باید نام گذاشت که در مهم‌ترین مرکز درمانی مرکز استانی در ایران آب به مدت ۸ ساعت قطع باشد.

اما در ادامه به سراغ قاسم قلندری مدیر آب و فاضلاب شهری بویراحمد رفتیم و در خصوص این وضعیتی که در بیمارستان امام سجاد شهر یاسوج وجود دارد از او پرسیدیم که اظهار کرد: همه اقوام و فامیل و دوستان ما روزی گذرشان به بیمارستان امام سجاد یاسوج می‌افتد پس بنابراین کسی نیست که در شهر یاسوج در قبال بیمارستان امام سجاد اظهار بی‌مسوولیتی کند.

وی با ابراز نگرانی از این وضعیت بد در بیمارستان امام سجاد شهر یاسوج تصریح کرد: برای این مشکل چند دلیل وجود دارد.

این مسوول گفت: دلیل اول این که از سال ۹۱ مناقصه‌ای برگزار شد و قراردادی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان با پیمانکار شرکت زلال بسته شد و یک سال پیش نیز کلیه آزمایش‌های لازم برای کیفیت آب انجام شد تا بتوانیم تصفیه‌خانه اضطراری شهر یاسوج را راه‌اندازی کنیم.

وی به مشکلاتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی در راه ساخت این تصفیه خانه ایجاد شده اشاره کرد و گفت: متأسفانه این مشکلات هم به ضرر بیمارستان امام سجاد و هم به ضرر همه مجموعه علوم پزشکی و هم به ضرر ما و به ضرر همه مردم شهر یاسوج است که در آینده با مشکلات بیشتری روبرو خواهند شد.

قلندری افزود: در وهله بعد یک خط ۴ اینچ و خط اختصاصی از مخزن تپه کارخانه قند برای این مجموعه کشیده‌ایم که به دلیل استفاده از این آب در آبیاری فضای سبز اکنون جوابگوی آب مورد نیاز بیمارستان نیست.

وی در ادامه یکی دیگر از دلایل را به عدم وجود مخزن ذخیره آب در این بیمارستان مرتبط دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید مخزنی برای مواقع اضطراری داشته باشد تا بخشی از مشکل آن‌ها برطرف شود./ فارس

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.