کهگیلویه و بویراحمد ۸ هزار و ۱۰۰ معتاد دارد/کشف هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان /تعداد معتادان تزریقی در استان کمتر از ۳۰۰ نفر است

دنا نما: فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد ۸ هزار و ۱۰۰ معتاد دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سردار مهدی انصاری پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از بهترین جلساتی که با شوق و ذوق شرکت می‌کنم نشست با خبرنگاران است چون درد مردم را می‌فهمند و بدون واسطه با مردم هستند.

فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تسلیت شهادت شهید صارمی  و روز خبرنگار از تعامل هدفمند رسانه با پلیس استان قدردانی کرد.

وی خبرنگاری را یک رسالت دانست و گفت: خبرنگاری صداقت و امانتداری و وفای به عهد و توجه به رسالت می‌خواهد و کار هر کسی قلم زدن و قلم برداشتن نیست.

این فرمانده ارشد انتظامی با بیان اینکه رسانه‌های استان باید قدر برجستگی خود را بدانند تصریح کرد: اگر این گونه شود خبرنگار رسالت اصلی خود را بیشتر دنبال می‌کند و در کار رسانه‌ای موفق خواهند شد.

وی با بیان این که اگر رسانه با پلیس همکار نباشد همه زحمات ما مغفول می‌ماند، اظهار کرد: وقتی در آخرین نقطه استان موفقیتی کسب می‌شود بدون همکاری رسانه این موفقیت در جامعه جلوه‌های نخواهد داشت.

فرمانده ارشد انتظامی استان افزود: با یک خبر می‌توان شرایط جامعه را تغییر داد و با یک خبر درست می‌توان کاری انجام داد که سال‌های سال این کار خود لذت ببریم.

انصاری با بیان این که اگر قلم انسانی و روی انصاف باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود افزود: اگر قلم انتقامی شد هم خبرنگار و هم جامعه را دچار خسران و مشکل می‌شود.

وی با بیان این که باید ارتباط میان رسانه و پلیس را تنگاتنگ کرد افزود: رسانه می‌تواند در کنار پلیس امنیت پایدار را نهادینه کند کاری که اکنون در استان صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: ما و رسانه‌ها همواره در میدان هستیم تا در استان آرامش را ایجاد کنیم و بدانیم که وظیفه ایجاد آرامش تنها بر عهده پلیس نیست و باید مشارکت جامعه را در تامین امنیت افزایش دهیم.

سردار انصاری در ادامه اظهارات خود با بیان که انتظار پیشنهاد از سوی خبرنگاران را در زمینه‌های مختلف داریم اظهار کرد: همچنین خبرنگاران باید به معرفی حقوق شهروندی در جامعه بپردازند و همچنین آسیب‌های اجتماعی را معرفی کنیم.

وی با بیان برخی از مشکلات در جامعه شهری استان گفت: برای مثال در سال گذشته در استان تعداد ۴۰۰۰ خودرو اضافه شد که که کار همه از جمله پلیس را در استان سخت کرده و رسانه‌ها هم وظیفه دارند که آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صحیحی برای مقابله با این مشکلات داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه با بیان این که خبرنگاران همکاران امانتدار و صدیق پلیس هستند تصریح کرد: در کاهش آسیب‌های اجتماعی تعامل با رسانه را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

سردار انصاری افزود: با راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد در حال حاضر در شهرهای استان کمتر از ۲۰ نفر معتاد متجاهر داریم  و برای مثال شهرستان باشت یکی از شهرهای پاک در استان است.

وی در ادامه با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف شده است، افزود: این تعداد نشان از افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان دارد.

انصاری با بیان این‌که در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸ هزار و ۱۰۰ معتاد وجود دارد، گفت: در استان تعداد معتادین تزریقی کمتر از ۳۰۰ نفر است.

فرمانده انتظامی با اشاره به برخی آمارهای دیگر اظهار کرد: در بحث تصادفات شاهد یک درصد کاهش تصادف هستیم که متاسفانه تصادف چند روز قبل کاهش ۲۴ درصدی ما را به یک درصد رساند.

وی با اشاره به سرقت ترانسفورماتور در استان افزود: در سال‌های گذشته ترانس‌های برق توسط سارقین به سرقت رفته بود که با تلاش پلیس این سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

انصاری با بیان این‌که درصد کاهش سرقت را در استان داریم عنوان کرد: یکی از مشکلات سرقت‌های خشن بود که در اولویت‌های کاری قرار گرفت و در حال حاضر شاهد کاهش ۶۷ درصدی سرقت مسلحانه و کاهش ۶۵ درصدی سرقت به عنف در استان هستیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که دوربین‌های مدار‌بسته ما توسط عده‌ای مورد صدمه قرار گرفته است، گفت: به زودی افرادی که اقدام به این کار کرده‌اند شناسایی خواهند شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.