عدم همکاری اعضای چهارم شورای شهر در استیضاح شهردار یاسوج/کمیسیون ماده ۱۰۰ منبع در آمد شهرداری شده است

دنا نما: عضو شورای شهر یاسوج گفت: همواره نسبت به اقدامات شهردار معترض بودیم اما عدم همراهی اعضای شورا مانع استیضاح شهردار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، هدایت امیری در آخرین روز کاری خود به عنوان عضو شورای شهر یاسوج به بیان برخی مطالب از شورای چهارم و وضعیت شهردار یاسوج برای تنویر افکار عمومی گفت: مدت ۱۴ سال به عنوان عضو شورای شهر و منتخب مردم در شورا حضور داشتم و در این مدت چیزی جز خدمت و‌ توسعه شهر هدف دیگری را دنبال نکردم.

عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه در سال ۹۴ به عنوان رئیس شورا انتخاب شدم تلاشم انجام وظایف بود، افزود: انتخاب محمدعلی جاوید با نظر ۱۱ نفر اعضای شورای شورای چهارم بود اما عملکرد شهردار با شعارهایش متفاوت بود و همین امر موجب شد برخی اعضا مخالفت‌هایی با وی داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکسال گذشته از مردم به خاطر انتخاب جاوید به عنوان شهردار عذرخواهی کردم ، گفت:  در ابتدای مکاتبات از شهردار خواستیم که نسبت به برخی از کارها از قانون تمکین کند که شهردار علاوه بر اینکه تمکین نکرد بلکه به صورت خودرای به مسائل شهرداری پرداخت.

امیری به انتخاب حسابرس مجرب برای نظارت بر وضعیت شهر خبر داد و گفت: در حالی که شورای شهر تصویب و کمیته انطباق تایید کرد اما جاوید شهردار با نظارت حسابرس مخالفت کرد و جلوی کار حسابرس سنگ‌اندازی و کارشکنی کرد.

عضو شورای چهارم شهر یاسوج بیان کرد: همواره نسبت به اقدامات شهردار معترض بودیم اما عدم همراهی اعضای شورا مانع استیضاح شهردار شده است.

وی کمیسیون ماده ۱۰۰ را به منبع درآمدی برای شهرداری دانست و بیان کرد: در سال ۹۲، ۸۷۰ پرونده، سال ۹۳، یک هزار و ۱۰۰، سال ۹۴، یک هزار و ۵۰ و سال گذشته ۱۳۸۵ پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ منجر به رای شده که این میزان پرونده تخلف برای شهر یاسوج سرسام آور و فاجعه است.

وی اضافه کرد: برادر شهردار در شرکتی به نام سبزجامگان ایلیا مشغول بود که واگذاری پروژه فنداسیون شهر یاسوج به او شبهه دارد که طبق قانون منع مداخله کارکنان در معاملات دولتی وجود داشته که در این مورد که به شماره ۱۳۳۲۵ و تاریخ ۲۴مهر ماه سال گذشته شهردار خلاف عمل کرده است.

امیری خاطرنشان کرد: از گذشته نسبت به  موزاییک شهر یاسوج ‌معترض بودیم چرا که این کار فاقد نقشه بوده و مصالح به کار رفته با آب و هوای شهر همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه اگر یک سانت در اراضی و فضای سبز منفعتی درآمد شهرداری اعلام کند، گفت: شهردار یاسوج دکه‌ای را به من نسبت داد که این دکه از سال ۷۶ در مکان مستقر بود که در سال ۸۷  شورای شهر تصویب و شورای انطباق تایید کرد.

 امیری خاطرنشان کرد: اراضی تامین اجتماعی، بازارچه سنتی، زمین اوقاف و هلال احمر از افتخارات شهردار بود که این زمین‌ها پروانه ندارند و مانده‌ایم فردا که شهردار نیست چه کسی پاسخگویی سرمایه‌گذاران است؟

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.