کودکان کار کهگیلویه و بویراحمد راهی جز تحمل سختی‌ها ندارند

دنانما: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کودکان کار در شهرهای این استان نان آور خانه بوده و راهی جز تحمل سختی‌ها ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام سیدعلی‌فتح میرمحمدی اظهار داشت: ساماندهی کودکان کار و خیابانی دارای یک فرایند به‌هم پیوسته و زنجیروار بوده و هرگونه کم‌کاری و سهل انگاری از سوی دستگاه‌های متولی در ساماندهی آن‌ها غیرقابل توجیه است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بدون شک هرگونه کم کاری و بی توجهی در این راستا سبب ایجاد اختلال و بی نظمی در ساختار کلی مسائل اجتماعی جامعه می‌شود.

میرمحمدی با اشاره به ساختار فرهنگی حاکم بر استان و فقر و محرومیت خانواده‌ها به ویژه در حاشیه شهرهای استان گفت: بیشتر این کودکان به عنوان نان آور خانواده چاره‌ای جز تحمل سختی و امرار معاش برای خانواده‌های خود ندارند.

وی با بیان اینکه بهزیستی به تنهایی قادر به ساماندهی، شناسایی و آسیب شناسی معضل کودکان کار و خیابانی نیست  ادامه داد: نهادها و دستگاه‌های دولتی برای جلوگیری از این معضل و جلوگیری از روند افزایشی آمار این کودکان تعامل و همکاری داشته باشند.

میرمحمدی ابراز کرد: آموزش، اساسی ترین نوع پیشگیری از وقوع این نوع ناهنجاری اجتماعی بوده و باید دستگاه‌های مرتبط برای پیشگیری و مقابله با این کار وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند تا شاهد کودکان در چهار راه‌ها و  میادین شهر نباشیم.

وی بیان کرد: باید سایر دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌‍ای، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی سازمان بهزیستی را برای ساماندهی و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی فراروی این کودکان یاری دهند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.