حکم شهرداری که توانایی و صلاحیت نداشته باشد را امضا نمی‌کنم

دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر شهرداری توسط شوراهای اسلامی شهرهای این استان انتخاب شود که صلاحیت و توانایی کار را نداشته باشد، حکم او امضا نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دهه فجر ۹۲ تا هفته دولت ۹۶ تعداد ۲ هزار و ۹۹۹ پروژه با ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در هفته دولت امسال ۱۱۶۰ طرح عمرانی و اقتصادی با هزینه افزون بر ۳ هزار و  ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۸۰ نفر در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال برنامه‌های متنوع فرهنگی در استان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری جشنواره شهید رجائی با هدف انتخاب دستگاه‌های برتر خدمات رسان، برنامه بزرگداشت شهدای هفته دولت در روز ۸ شهریور ماه و سخنرانی مسئولان پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

خادمی با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته دولت با حضور ۳ تن از اعضای هیئت دولت در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، گفت: انصاری معاون امور استخدامی و اداری کشور، شریعتمداری وزیر صنعت و جهرمی وزیر ارتباطات در هفته دولت برای بازدید و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در استان حضور می‌یابند.

وی با تاکید براینکه سیاست دولت بیشتر به سمت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: ۸۵ درصد پروژه‌های استان افتتاح و ۱۵ درصد کلنگ‌زنی هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پروژه‌های بزرگ نیازمند سرمایه گذاری کلان هستند و بدون شک موجب مشکلات زیست محیطی و کارگری می‌شود ولی می‌توان با استفاده از ظرفیت هر منطقه و ایجاد پروژه‌های کوچک به ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک کرد.

خادمی با اشاره به تدوین سند توسعه گیاهان دارویی در استان، گفت: این استان در زمینه کشت و فرآوری گیاهان دارویی ظرفیت‌های بسیاری دارد و باید از این موقعیت برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون وضعیت نگران کننده اعضای شورای شهر یاسوج، تصریح کرد: خبر شورا نگران کننده بود ولی امید است که ختم به خیر شود و انتظار می‌رود اعضای شورا به عنوان منتخب مردم با تعامل با یکدیگر به خدمت رسانی به جامعه خود بپردازند. بدون شک مردم در آتش این اختلافات می‌سوزند و باید این افراد به قول‌هایی که به مردم داده عمل کنند و از حاشیه پردازی بپرهیزند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین چالش اعضای شورای شهر انتخاب شهردار است، گفت: شهردار باید محور وحدت باشد و ما نیز از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کنیم و براساس قانون اگر شهردار انتخاب شده از سوی شورا صلاحیت لازم را نداشته باشد حکم آن امضا نمی‌شود.

خادمی به بخشی از دستاوردهای سفر اخیر هیئت دولت به استان اشاره کرد و افزود: تخصیص آب موردنیاز استان در حوضه مارون و زهره از مصوبات اصلی این سفر بود که محقق شد.

وی با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌های استان، تصریح کرد: میزان آتش سوزی‌ها زیاد است و عامل انسانی یکی از دلایل اصلی این آتش سوزی‌ها بود ولی آتش سوزی کوه خامی بر اثر صاعقه و به طور طبیعی بود که به علت صعب العبور بودن منطقه امکان مهار آتش به سختی بود. علی رغم تمامی این مشکلات مسئولان مربوطه و نیروهای محلی تمام تلاش خود را برای مهار آتش به کار گرفتند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.