مسؤولان اجرایی کشور از زندگی شهیدان رجائی و باهنر الگو بگیرند/دولت دوازدهم برای بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم تلاش کند

دنا نما: خطیب جمعه یاسوج گفت: دولت دوازدهم برای بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، آیت‌‍‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به سوم شهریور سالروز اشغال ایران توسط متفقان گفت: رضاشاه پس از سال‌ها ارتکاب جنایت در ایران در سال ۱۳۲۰ توسط انگلیس به جزیره موریس تبعید شد.

خطیب جمعه یاسوج در ادامه سخنان خود با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) بیان کرد: آن حضرت بنیانگذار دانشگاه اسلامی بودند و فرزند بزرگوارشان امام صادق(ع) این دانشگاه را برای تربیت شاگردان و اشاعه دین اسلام توسعه داد.

وی سالروز شهادت عالم ربانی و مبارز آیت‌الله سید محمدباقر حکیم را تسلیت گفت و با گرامیداشت هفته دولت به حادثه تروریست انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقان در سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و افزود:در این حادثه محمدعلی رجایی به عنوان رئیس جمهور مردمی و مکتبی و همچنین نخست وزیر باهنر به شهادت رسیدند که این دو شخصیت وارسته انقلاب از یاران دیرین امام و انقلاب بودند.

حسینی با بیان اینکه مسؤولان اجرایی زندگینامه و شرح حال این دو شهید بزرگوار را مطالعه کرده و هر چه بیشتر از آنها الگو بگیرند، تصریح کرد: منافقان و تفکیری‌های داعش زیر چتر حمایت آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هستند که منافقان سال‌های قبل در ایران و داعش نیز هم‌اکنون در برخی کشورهای اسلامی در حال ارتکاب فجیع‌ترین جنایت‌ها هستند.

وی بیان کرد: آمریکا با وجود حمایت همه جانبه از منافقان و داعش مدعی حمایت از حقوق بشر است و به دروغ اعتلاف ضد تروریستی برگزار می‌کند که باید این جنایتکاران را بیشتر بشناسیم و بدانیم آمریکا قابل اعتماد نیست و تنها به فکر منافع خود است.

حسینی در بخش دیگر سخنان خود با تسلیت شهادت مظلومانه شهید پاسدار محسن حججی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند این شهید بزرگوار برای همه یک حجت بود و شهادت وی تحولی در جوانان به وجود آورد و شهادت او نیز همچون ستاره‌ای درخشید.

وی عنوان کرد: شهادت مظلومانه وی منجر به ابراز انزجار هر چه بیشتر دیگر کشورها از داعش شد که باید جوانانمان از این شهید الگو بگیرند چرا که این شهید والا مقام تربیت شده مسجد بود.

حسینی به فریضه الهی حج هم اشاره کرد و افزود: حج یکی از شکوهمندترین شعائر دین اسلام و از فرائض مهم دینی است و آثار و برکات آن قابل احصاء نیست، این فریضه الهی عامل دوام دین اسلام و اجتماع بزرگ مسلمانان است و حرکتی است که بشریت را آگاه می‌کند.

خطیب جمعه یاسوج به در پیش بودن عید قربان اشاره کرد و گفت: قربانی کردن به معنای مبارزه با نفس است و کمیته امداد استان آماده دریافت نذورات و قربانی‌های مردم و توزیع آن بین نیازمندان است.

وی در پایان سخنان خود توصیه‌هایی برای دولت دوازهم داشت و  افزود: مردم از دولت دوازدهم انتظار دارند که در این ۴ سال پیش‌رو کاستی‌های گذشته را جبران کنند و بیشتر به فکر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.