جاذبه سپرده‌گذاری بانک‌ها مانعی بزرگ سر راه رونق تولید/سپرده‌گذاری باید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان باشد

دنا نما: عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: جاذبه سپرده‌گذاری بانک‌ها مانعی بزرگ سر راه رونق تولید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، محمدعلی وکیلی ظهر امروز در نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که در محل اتاق بازرگانی یاسوج و با حضور محمد شریعتمداری برگزار شد با اشاره به برخی از موانع بر سر راه تولید و سرمایه‌گذاری در این بخش اظهار کرد: برای مثال سرمایه‌گذار در بخش سیمان و آجر سرمایه‌گذاری می‌کند و کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راه‌اندازی می‌شود که این تازه اول مصیبت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از راه‌اندازی تازه مصیبت حمل و نقل و صادرات و بازار و سایر مشکلات را دارند و یکی از دلایل مهم این است که توجهی به موضوع آمایش در سرمایه‌گذاری نشده است.

وکیلی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه اقتصاد کشور بانک‌محور است اظهار کرد: برای رونق تولید باید بانک‌ها جاذبه سپرده‌گذاری را از دست بدهند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: به همین خاطر بخش خصوصی پول خود را به بخش تولید نمی‌آورد لذا باید سپرده‌گذاری در سقف محدود و ۲۰۰ میلیون تومان باشد.

وی در ادامه همین مبحث افزود: البته دولت نباید اجازه دهد که این پول تا مدتی وارد بازار ارز و طلا شود تا این که به حوزه تولید و سرمایه‌گذاری رفته و رونق ایجاد کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.