معدن فسفات چرام را بعد از ۴۰ سال تعیین تکلیف کنید

دنا نما: نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود وزیر صنعت و معدن، فسفات چرام را بعد از ۴۰ سال تعیین تکلیف کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، عدل هاشمی‌پور در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر صنعت اظهار داشت: انتظار می‌رود وزیر صنعت مقدمات تسریع در روند مطالعات و امکان‌سنجی فسفات چرام توسط ایمدرو را در کمترین زمان ممکن فراهم کند.

وی خواستار برطرف کردن مشکلات سد راه عملیات اجرایی سیمان سپوی دهدشت شد و ادامه داد: این کارخانه در صورت راه‌اندازی نقش به‌سزایی در توسعه صنعتی استان و ایجاد اشتغال دارد.

هاشمی‌پور افزود: برای کارخانه سیمان سپوی دهدشت ۹۵ میلیون یورو فایناس پیش‌بینی شده و هم‌اکنون در پیچ و خم اداری مانده است.

نماینده مردم کهگیلویه, بهمئی, لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: سیمان سپو در صورت رفتن زیر خط تولید با توجه به فاصله کمتر از ۸۰ کیلومتر در صادر کردن محصول هیچ مشکلی وجود ندارد.

هاشمی‌پور بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر برای برطرف کردن مشکلات کارخانه آجر دهدشت تلاش کنند و امیدوارم فاز دوم این کارخانه به‌زودی راه‌اندازی شود.

معادن فسفات چرام و سرفاریاب بدون هیچ کاری رها شده‌اند

عدل هاشمی‌پور ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد اظهار داشت: مسئولان در استان کهگیلویه و بویراحمد تعارفات را کنار گذاشته و به جای کلی گویی یک راهکار عملی برای پیشرفت و توسعه استان ارائه دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی افزود: آقایان چرا نمی‌گویند در این استان معادن پنهان و آشکار زیادی داریم و ۴۰ است که فقط نام یک معدن برای شهرستان چرام مانده است.

هاشمی‌پور با بیان اینکه معدن فسفات چرام و معدن سرفاریاب بدون هیچ کاری رها شده‌اند خطاب به وزیر صنعت و معدن گفت: کارگروهی را جدا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این استان مستقر کنید تا هم تصمیم‌ساز و هم تصمیم‌گیر باشد.

 وی بیان کرد: چرا دولتی‌ها سرمایه‌گذار معدنی را که می‌تواند ۵۰۰ نفر را صاحب شغل کند، فراری داده و شرکت سرمایه‌گذار رفت و دیگر هم برنگشت.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس تأکید کرد: باید برای وضعیت معادن این استان تدبیری اندیشیده شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.