اعتبار ریالی و ارزی پتروشیمی دهدشت تامین می‌شود

دنا نما: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه همه امکانات اولیه برای بهره برداری از این پروژه فراهم است گفت: مسئله اصلی بحث فاینانس و تامین مالی این پروژه است که باید صندوق توسعه ملی و بانک سپه با هم برای تامین آن مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، محمد شریعتمداری در بازدید از پتروشیمی دهدشت اظهار داشت: از لحاظ سازمانی پتروشیمی دهدشت در حوزه فعالیت های وزارت نفت است و در دولت یازدهم کارهای خوبی اینجا آغاز شده و پروژه در حال فعالیت و بیش از یکصد نفر در آن مشغول به کارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با آغاز ساختمان های غیر صنعتی و صنعتی زمینه اشتغالزایی بیشتری در این پروژه فراهم میشود.

وی با اشاره به اینکه همه امکانات اولیه برای بهره برداری از این پروژه فراهم است گفت: مسئله اصلی بحث فاینانس و تامین مالی این پروژه است که باید صندوق توسعه ملی و بانک سپه با هم برای تامین آن مشارکت کنند.

شریعتمداری با بیان اینکه بعد از ظهر با مدیرعامل بانک سپه صحبت کردم و ایشان تعهد کردند که اعتبار این طرح در بخش ریالی به صورت صد در صد تامین است، افزود: امیدوارم با پیگیری های نماینده کهگیلویه اعتبار ارزی مورد نیاز از صندوق توسعه ملی تامین شود.

وی اجرای طرح پتروشیمی دهدشت را امید بخش دانست و گفت: مهمتر از اجرای پتروشیمی راه اندازی بخش های پایین دستی پتروشیمی است که باید از همین الان مقدمات آن فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به معادن بوکسیت و فسفات چرام اشاره کرد و افزود: تمام تلاشم را می کنم که شرکت توسعه بخش معدنی(ایمیدرو) مستقر و بهره‌برداری از این معادن آغاز شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.