برگزاری جشن «ولایت علوی اکمال دین نبوی»در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن «ولایت علوی اکمال دین نبوی» همزمان با عید سعید غدیرخم در آستان مقدس امامزادگان استان برگزار می شود.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت الاسلام سیدنورالله جنتی پور با اشاره به اهمیت یادآوری و زنده نگه داشتن واقعه غدیر و جانشینی و امامت امام علی (علیه اسلام)، گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه همه ساله جهت اشاعه فرهنگ «غدیر شناسی و بصیرت افزایی» در بین اقشار مختلف جامعه مبادرت به برگزاری مراسمات متنوع و مختلف در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه می کند.
وی یادآور شد: به همین مناسبت جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی همزمان با عید سعید غدیر خم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
جنتی پور اظهار کرد: بر اساس دستور العمل ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه ستادهای برگزاری جشن دهه ولایت در تمامی ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان تشکیل می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اقشار مردم همزمان با روز عید غدیر خم با در دست داشتن پرچم های علوی و دسته گل به صورت راهپیمایی و حرکت های نمادین، برای شرکت در جشن «ولایت علوی اکمال دین نبوی» عازم بقاع متبرکه می شوند.
وی هدف از برگزاری برنامه های جشن ولایت علوی را، زمینه سازی برای حرکت جامعه اسلامی ایران به سمت معرفت بیشتر اهل بیت (علیهم السلام) و ترویج و تبلیغ و انتشار ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) در سطح جامعه و نیز ایجاد فضای معنوی در سطوح مختلف جامعه به ویژه در میان نسل جوان عنوان کرد.
جنتی پور، اجرای آئین عقد اخوت، تجلیل از سادات خادم امامزادگان و بقاع متبرکه، راه اندازی کاروان های شادی به سمت امامزادگان و تبریک این عید سعید به جایگاه والای آنان، مدیحه سرایی، شعرخوانی آئینی و قرائت خطبه غدیرخم را از جمله ویژه برنامه های جشن ولایت علوی در روز عید غدیرخم دانست و گفت: در پایان برنامه ها نیز قرائت میثاق نامه غدیر که یک متن واحد به منظور تجدید میثاق با ولایت بوده، پیش بینی شده است.
شایان ذکر است، نهم لغایت هجدهم ذی الحجه ۱۴۳۸، عید سعیدقربان تا عید سعید غدیرخم دهه ولایت نام گذاری شده که جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی نیز در همین راستا در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.