اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد به سوی دانش بنیان شدن حرکت کند

دنا نما: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقتصاد استان به سوی دانش بنیان شدن و استفاده از فناوری های نوین حرکت کند زیرا این امر مهم سبب درآمدزایی و ایجاد اشتغال بیشتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، مجید محنایی روز یکشنبه در همایش یک روزه پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: استقبال تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی این استان از فعالیت های پژوهشی و ارتباط هر چه بیشتر آنان با نخبگان و دانشگاهیان منجر به بهبود کیفیت محصولات خواهد شد.
وی افزود: اقتصاد دانش بنیان و پژوهش محور در برنامه ششم توسعه کشور مورد تأکید قرار گرفته و باید اینگونه فعالیت ها نیز در کهگیلویه و بویراحمد روز به روز گسترش یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل رابطه مستقیم و تنگاتنگی با یکدیگر داشته و باید بیش از پیش در این استان به هم پیوند زده شوند.
محنایی خواستار آینده نگری در بحث پدافند غیرعامل در کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری کارگاه های آموزشی، تحلیل وضع موجود و برنامه ریزی های لازم برای مقابله بهتر با انواع تهدیدها و مخاطرات احتمالی شد.
وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر تأکید زیادی بر تحقق هر چه مطلوب تر اقتصاد مقاومتی دارند و مهمترین اولویت دولت دوازدهم نیز توجه به مباحث اقتصادی است.
محنایی ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی به دلیل گستردگی چشمگیر نیازمند بررسی همه جانبه از ابعاد مختلف و تبادل نظر در مورد نکات کلیدی آن توسط صاحبنظران و کارشناسان است.
وی گفت: مهمترین شاخص های اقتصاد مقاومتی شامل خودکفایی اقتصادی، توجه به تولیدات داخلی، تکیه بر توانمندی های درون کشور، دانش بنیان شدن اقتصاد، تقویت بنیه اقتصادی و مردمی کردن اقتصاد است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.