گردهمایی هفت هزارنفری شبیه سازی واقعه غدیر در شهرستان دنا

دنا نما: گردهمایی هفت هزارنفری بمناسبت عید غدیر خم و با شبیه‌سازی این واقعه مهم و تاریخی در روستای تمنک از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، امام جمعه پاتاوه در جلسه هماهنگی شبیه‌سازی واقعه غدیر که با حضور  فرمانده و جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دنا و فرماندهان گایگاههای مقاومت بسیج و فعالین فرهنگی روستای تمنک در مسجد امام حسین(ع) روستای تمنک گفت: برگزاری مراسم شبیه سازی واقع غدیردر روستای تمنک توفیق بزرگ الهی است که نصیب مردم بخش پاتاوه و شهرستان دنا شده است و انتظار میرود که این مراسم به نحو احسن انجام شود.

حجت‌الاسلام چراغ‌زاده بیان کرد: روزه گرفتن در روز عید غدیر مستحب است و اعمالی چون اطعام مومنین در این روز ثواب دارد و باید در این روز زیباترین و قشنگ‌ترین لباس‌ها را پوشید و عیدی بدهیم و نسبت به  بقیه روزها خوشحال‌تر باشیم.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دنا گفت: این رویداد فرهنگی بزرگ برای اولین بار در شهرستان دنا انجام می‌شود و در زمینی به مساحت ۲ هکتار و تپه‌های مشرف و شبیه سازی ۳ کاروان در مناسب‌تری نقطه در روستای تمنک برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار علی ستوده نیا افزود: در بزرگترین رخداد فرهنگی شهرستان دنا از ۳۰ هنرمند تعزیه‌خوان و ۲۰۰ نفر سیاهی لشکر و سایر عوامل هنری دعوت شده است و فضاسازی از شهر سی‌سخت شروع شده و تبلیغات میدانی و رسانه‌ای از طریق صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

ستوده‌نیا ادامه داد: آدین بندی روستا و نصب پرچم و پوستر واقعه غدیر در روستای تمنک و انجام فراخوان به روستاهای بخش پاتاوه و سایر مناطق استان با همکاری دهیاران و پایگاه‌های مقاومت بسیج را در دستور کار داریم.

سرهنگ ستوده‌نیا گفت: در گردهمایی مراسم شبیه سازی واقعه غدیر در روستای تمنک میزبان ۵ تا ۷ هزار نفر از مناطق مختلف استان خواهیم بود و برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای ۳۰ جایزه ۱۰۰ هزار تومانی و ۲ جایزه ویژه ۳۰۰ هزار تومتنی بخشی از این مراسم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دنا افزود: این مراسم معنوی به وسیله عوامل سیار سازمان صدا و سیمای استان پخش مستقیم خواهد شد و در غیر اینصورت  ضبط و بعد از برنامه پخش می‌شود.

 شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۲) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۳) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۴) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۵) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۶) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۷) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۸) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۹) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱۰) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱۱) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱۲) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱۳) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱۴) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱۵) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱۶) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱۷) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱۸) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۱۹) شبیه‌سازی غدیر روستای تمنک (۲۰)

اشتراک گذاری:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.