تامین ۶۰۰ هزار تن میوه شب عید از تولیدات کهگیلویه و بویراحمد/بالا بودن سرانه مصرف گوشت قرمز در این استان

دنا نما: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نوروز سال ۹۷ نیازمند۳۵۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن سیب نیاز استان برای نوروز سال آینده است که از تولیدات استان تامین شود.

به گزارش پایگاه خبریتحلیلی دنا نما، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: موضوع تنظیم بازار و تامین میوه شب عید در چند سال اخیر برای حمایت از مصرف کننده و جلوگیری از نوسانات قیمت در دستور کار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سهمیه میوه شب عید سال ۹۶ استان ۵۸۰ تن بود که به دلیل مشکل سرمازدگی محصولات، پرتقال مورد نیاز از خارج وارد شد اما سیب از محصولات خود استان تامین شد.

وی با تاکید بر تامین میوه شب استان برای نوروز ۹۷ از تولیدات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن سیب نیاز استان برای نوروز سال آینده است که از تولیدات استان تامین شود.

این مسوول نبود سردخانه و سورتینگ را چالش جدی در حوزه جهاد کشاورزی دانست و افزود: نیاز است بخش خصوصی به این موضوع ورود کند اما تاکنون بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه نشان نداده که پیشنهاد می‌کنیم سردخانه ۲ هزار تنی تعاون روستایی به سیستم شست و شو، بسته بندی، استانداردسازی و ذخیره سازی مجهز شود.

گوهرگانی در بخش دیگری از سخنان خود به سرانه مصرف گوشت قرمز در استان اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف گوشت قرمز در استان بالا است بطوری که سرانه تولید استان ۲۰.۶ درصد و سرانه مصرف ۱۱.۷ درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماهانه بین۱۶ تا ۱۷ هزار راس دام در کشتارگاه‌های صنعتی استان ذبح می‌شود که کشتار دام سالانه ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار مورد است.

وی از کشتار غیر بهداشتی دام انتقاد کرد و گفت: آمار کشتارهای خارج از کشتارگاه با توجه به سرانه مصرف جمعیت استان و کشتار در قصابی‌های موجود در بین راه‌ها، بخش‌ها، روستاها و خود مصرفی دامداران بالغ بر ۲۰۰ هزار راس است.

این مسوول خاطرنشان کرد: قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها ارزانتر است که افزایش قیمت دام در کمیسیون نظارت استان مطرح و مصوب شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.