تغییر زمان برگزاری کنگره ملی بزرگداشت آیت الله ملک حسینی (ره)

دنا نما: معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان ایکنه قرار بود زمان برگزاری کنگره ملی بزرگداشت آیت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه) پایان مهرماه باشد، گفت: به احتمال زیاد این کنگره آبان ماه امسال همزمان با سالگرد ارتحال برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، فتاح محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری کنگره مرحوم آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه) اشاره و گفت: فراخوان و توزیع مقاله انجام گرفته و سایت جامع آن طراحی و ثبت شده؛ ضمن اینکه مسئولان در حال رایزنی برای جمع آوری آثار هستند.

محمدی، ضمن تشکر از دانشگاه یاسوج که مسئولیت این بزرگداشت را بر عهده گرفت، اظهار داشت: البته دانشگاه های دیگر مثل پیام نور هم قبلا اقداماتی را در این راستا انجام داده و اعلام آمادگی کردند.

وی یادآور شد: دستگاه هایی مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری ماموریت و مسئولیت هایی برای آنها مشخص شده و تاکنون نشست های خوبی برگزار کرده اند.

این مسئول فرهنگی و اجتماعی از تشکیل تیمی در راستای جمع آوری اطلاعات در زمینه شناخت و ابعاد زندگی شخصیت آیت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه) سخن به میان آورد و اضافه کرد: افرادی که شخصیت و ابعاد شخصیتی آیت الله ملک حسینی را در سطح ملی می شناسند، تیمی برای رصد و پیگیری این کار مشخص شده است.

محمدی، با اشاره به اینکه این گروه اطلاعات را از افراد مطلع جمع آوری می کنند، عنوان کرد: این تیم نشستی را با مراجع عظام، علما، روحانیون، دانشمندان و صاحب نظرانی که با مرحوم آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه) ارتباط و شناخت داشتند، خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این افراد در قالب یک اکیپ به محضر این عزیزان اعزام و نقطه نظرات در زمینه شخصیت و ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله ملک حسینی را جمع آوری می کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان ایکنه قرار بود زمان برگزاری کنگره ملی بزرگداشت آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه) پایان مهرماه باشد، گفت: به احتمال زیاد این کنگره آبان ماه امسال همزمان با سالگرد ارتحال این عالم ربانی برگزار شود.

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در سال ۱۳۰۳ هجری شمسی در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد در جوار حرم جدش امامزاده قاسم (علیه السلام ) پابه عرصه حیات گذاشت .

خانواده اش چندین قرن در اقلیم عشایر جنوب ( فارس و کهگیلویه و بویراحمد ) پاسدار شرع نبوی و مروج دین و احکام الهی و مربی و در خدمت مردم نجیب و شریف منطقه و مأمن دادخواهان در مقابل ستم و مانع متجاوزین به حریم مظلومان بوده اند.

وی فرزند سید صدرالدین، معروف به آصدرا، حکیم و روحانی با نفوذ کلمه و مورد اعتماد و احترام مردم و عشایر منطقه است.

سید کرمت الله، پس از پایان تحصیلات ابتدائی در تل خسرو در سال ۱۳۱۵ به شیراز رفته و ضمن گذراندن کلاس سوم متوسطه، به فراگیری علوم دینی پرداخت.

مقدمه علوم و ادبیات عرب را در خدمت پدرش پی گرفت و سپس تحصیلات حوزوی خود را در مدسه منصوریه از محضر اساتید مسلمی چون حکیم احمد دارابی و آقا میرزا عبدالکریم یزدی ادامه داد.

وی از سال ۱۳۲۵ به قم عزیمت و حدود ۱۶ سال در محضر استوانه های فقاهت و اساتید مبرز از جمله آیت الله العظمی بروجردی، مرحوم آیت الله آقا سید محمد تقی خوانساری، مرحوم آیت الله حجت کوه کمری و مرحوم آیت الله سید داماد یزدی گذراند، حدود ۹ سال در حوزه تدریس امام خمینی آیت الله سید داماد یزدی گذراند و حدود ۹ سال در حوزه تدریس امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) از مسجد محمدیه تا مسجد سلماسی مشغول و تقریرات درس او را به رشته تحریر در آورد که به همین علت مورد عنایت و توجه خاص حضرت امام ( رحمه الله تعالی علیه ) قرار می گرفت.

در سال ۱۳۴۰ به درجه اجتهاد نائل و در اواخر عمر با برکت آیت الله العظمی بروجردی به صوابدید ایشان به شیراز عزیمت و در مدرسه خان ( امام قلی خان )، به تدریس طلاب علوم دین پرداخت.

از سال ۴۱ پس از خروش و قیام امام خمینی ( رحمه الله تعالی علیه ) و به تأسی از استاد خود به صف انقلابیون پیوست.

وی به تحقیق و به موجب بخش به دست آمده از اسناد ساواک ارگان امنیتی انتظامی سابق و به زعم آنها از جمله خطرناکترین شاگردان امام و از افراطی ترین روحانیون تحت مراقبت بوده است .

تعقیب مداوم و لحظه به لحظه در مسافرت ها و بازدیدها خصوصاً هنگام ورود به عرصه ایلات عشایر، تعرض های مکرر به مدارس و بیت ایشان، متواری بودن هفا ماهه، احضار و بازداشت و بازجوئی های سخت گیرانه، تعطیل کردن مدرسه علمیه و حوزه تدریس توسط رژیم، همگی نمونه ای از سوابق مبارزاتی اوست .

آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه و همچنین نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری پس از ۸۸ سال عمر باعزت و بابرکت خود سحرگاه جمعه، ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۱ هجری شمسی دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.