شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بقاع متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ظرفیت‌های مهم و متعدد بقاع متبرکه استان، بر شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها در راستای کمک به توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مشهور در داشتن تعدد امامزادگان و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گردشپذیر بودن این استان، افزود: سالانه میلیون‌ها مسافر و گردشگر با حضور در بقاع متبرکه ضمن استفاده از فضای معنوی این اماکن مطهر برای اسکان در این مکان می‌مانند.

وی به فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری درباره «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی» اشاره کرد و افزود: ما نیز تمامی تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار گرفته‌ایم.

این مسوول اجرای انواع برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در بقاع متبرکه را یکی از اقدامات انجام گرفته برای تحقق این هدف عنوان کرد و بیان داشت: به صورت مداوم و مستمر و متناسب با مناسبت‌های گوناگون برنامه‌های شاخصی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

جنتی‌پور توجه و استفاده مطلوب از بقاع متبرکه را عامل موثری در توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: با توسعه صنعت گردشگری می‌توان به ارتقای اقتصاد و توسعه استان کمک کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ظرفیت‌های مهم و متعدد بقاع متبرکه استان، بر شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها در راستای کمک به توسعه استان تاکید کرد.

وی به اقدامات انجام شده برای تحقق این هدف اشاره کرد و گفت: تدوین سند جامع و راهبردی بقاع متبرکه استان در همین راستا انجام شده است.

این مسوول تدوین این سند را راهکاری موثر برای شناسایی، معرفی و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موثر بقاع متبرکه عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس این سند ظرفیت‌های متعدد این اماکن مطهر شناسایی، مشخص و از آنها استفاده بهینه خواهد شد.

جنتی‌پور آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در این حوزه را از عوامل موثر در موفقیت آن عنوان کرد و بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند مانند گذشته در فرهنگ‌سازی و اثرگذاری این موضوع نقش مهمی داشته باشند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.