ویژه برنامه‌های هفته ولایت در استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

دنا نما: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های دهه ولایت را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در جمع خبرنگاران با تبریک دهه ولایت، اظهار کرد: دشمنان ما تمام قد تلاش می‌کنند تا مساله غدیر را کمرنگ کنند، برای جا انداختن معنای غدیر در اسلام، زحمات زیادی کشیده شده است.

جنتی با اشاره به جایگاه و اهمیت مسأله غدیر، بیان کرد: غدیر به معنای راه اسلام ناب محمدی است، که هر راهی به غیر از راه غدیر رفتن. بی راهه رفتن است و انسان را به مقصد و مقصود نمی‌رساند.

وی  در ادامه گفت: تمام گرفتاری‌های جامعه اسلامی همچون داعش نتیجه همان راه کج کردن راه غدیر است، اگر آن جامعه در حول ولایت دور هم می‌آمدند و آن را چراغ خود قرار می‌دادند الان در آن جامعه داعش وجود نداشت.

وی افزود: ذخیره آخرت اصحاب رسانه ترویج فرهنگ دین است، بهترین مردم عام کسانی است که ما را به ایوب راهنمایی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با گلایه از ادارات استان، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان توجه چندانی به مسایل دینی و فرهنگی ندارند، و خیلی از کارهای فرهنگی کلیشه‌ای است و با کیفیت و محتوای غنی کار نمی‌شود.

وی افزود: هیچ دستگاه فرهنگی در دهه ولایت مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام نمی‌کند و یا اصلاً به این واقعه مهم تاریخ اسلام توجهی ندارد و تنها اوقاف و امور خیریه است که در این خصوص برنامه‌های زیادی را تدارک دیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه وقت برای برنامه‌های دینی و مذهبی نداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اداره اوقاف ۲۵ مبلغ در این ایام به استان دعوت کرده است که در اماکن مذهبی و متبرکه برای تشریح و چگونگی این واقعه مهم حضور پیدا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور برگزاری دعای کمیل در امام زاده مختار، غباررویی امام زادگان و شهدای استان، قرائت زیارت جامعه کبیره در اماکن متبرکه، برگزاری جشن میلاد امام هادی(ع)، آموزش احکام و آشنایی با ایام غدیر برای نوجوانان و جوانان، همایش ولایت و بصیرت برای کارکنان و اصحاب وقف، دعوت از دانش آموزان و جوانان جهت حضور در مکان‌های متبرکه و امامزادگان، همایش بانوان ولایی در اماکن مذهبی و دینی، تقدیر از مادران مدافعان حرم، جشن غدیر در امام زاده مختار را از جمله برنامه‌های دهه ولایت در استان کهگیلویه و بویراحمد بر شمرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.