کمبود ۱۸۶ معلم در مقطع ابتدایی بویراحمد

دنا نما: مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: طی سال تحصیلی جدید با کمبود۱۸۶ نفر نیروی انسانی معلم در مقطع ابتدایی مواجهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید علی‌اکبر هاشمی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۴۶ درصد کارکنان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد دارای سنوات بالای ۲۰ سال خدمت هستند، افزود: در شهرستان بویراحمد ۱۸۶ نفر نیروی انسانی در دوره آموزش ابتدایی کمبود داریم.

وی درخصوص کمبود معلم در دوره ابتدایی، بیان کرد: به طور کلی ۱۲۰۰ نفر نسبت به سایر مناطق استان با توجه به تراکم بالای دانش‌آموزی نیرو کمبود داریم. طی سال تحصیلی جدید قطعا با کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی مواجهیم .

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به روش‌های جبران کمبود معلم خاطرنشان کرد: این کمبود را از طریق نیروهای فارغ‌التحصیل و از طریق نیروهای انتقالی و استخدامی تأمین می‌کنیم.

هاشمی تصریح کرد: هم‌اکنون در شهرستان بویراحمد ۵۱ درصد معلمان مرد و ۴۹ درصد زن هستند، همچنین ۵۲ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۸ درصد دختر هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فرا وزارتخانه‌ای و متعلق به همه احاد جامعه است، ادامه داد: به تنهایی نمی توانیم مسایل و مشکلات مدارس را حل کنیم، همه دستگاها و نهادها به خصوص اصحاب رسانه باید با ما همکاری کنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم، از این جهت رسانه‌ها همیشه یاری گر ما بوده اند، هم از موفقیت های ما اطلاع رسانی خوبی داشتند و هم در حل مشکلات ما را کمک کردند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اجرای طرح پروژه مهر در سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: ۵ کمیته اجرایی برای یک سال تحصیلی موفقیت آمیز در بخش‌های مختلف تشکیل دادیم که هر کدام از این کمیته به وظایف خود آشنا و انجام وظیفه می‌کند و مهمترین کار این ۵ کمیته بازگشایی مدارس در روز اول مهر است.

هاشمی بیان کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد سال گذشته در پروژه مهر رتبه نخست استان و کشور را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۷ هزار دانش‌آموزان یعنی معادل ۳۸ درصد کل دانش آموزان استان در شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح کرد: ۹۹ درصد از دانش آموزان شهرستان بویراحمد تحت پوشش تحصیلی هستیم و هیچ دانش آموز بامانده از تحصیل نداریم.

هاشمی با توجه به وضعیت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ۹ استراتژی را به عنوان مهم ترین استراتژی های این مدیریت برشمرد و افزود: اجرای عدالت آموزشی در سراسر مدارس شهرستان، ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس، اصلاح فرایند سازماندهی نیروی انسانی، افزایش دارآمدهای اختصاصی، توسعه مشارکت های مردمی در امور مدارس، ارتقا مدیریت آموزشگاهی، توانمند سازی نیروی انسانی، توسعه فضای آموزش بخصوص در حاشیه شهر، جذابیت و آراستگی مدارس مهم ترین استراتژی های آموزش و پرورش بویراحمد در سه سال آینده برای رسیدن به رتبه اول کشوری هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشن ستارگان در شهرستان بویراحمد عنوان کرد: برای دومین سال پیاپی جشن ستارگان که تجلیل از نخبگان و مدال آوران فرهنگی و کارکنان و همچنین دانش‌آموزان در زمینه های مختلف ازجمله فرهنگی، ورزشی، آموزشی را در روز ۲۲ شهریور امسال در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار می‌ کنیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ادامه داد: تاکنون برای سال تحصیلی جدید ۶ هزار دانش‌آموز در پایه ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۰۰ نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. نرخ تراکم جمعیت دانش آموزی بویراحمد ۲۲ نفر در هر کلاس و در استان ۱۷٫۵ در هر کلاس است.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان اضافه کرد: ۵۰ مدرسه تخریبی در بویراحمد وجود دارد که نیاز به بازسازی مجدد دارند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.