وانت‌بارهای میوه فروش سطح شهر یاسوج ساماندهی شوند/در یاسوج تنها ۳ خیابان از طریق مانیتورینگ پلیس رصد می‌شود

دنا نما: رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود پارکینگ در شهرهای این استان به‌ویژه یاسوج به یک معضل تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سرهنگ اسماعیل خوشوقت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتظار می‌رود رسانه‌ها، ائمه جمعه و صاحبنظران فرهنگی و اجتماعی در زمینه ارتقا فرهنگ ترافیک همکار و مددکار پلیس باشند.

وی عنوان کرد: رفتارهای غلط رانندگی در زمینه‌های مختلف از جمله توقف بی مورد، صحبت با عابر پیاده در وسط خیابان، عبور از چراغ قرمز، در بغل گرفتن بچه هنگام رانندگی و بوق زدن غیر ضروری به یک دغدغه برای پلیس تبدیل شده که انتظار می‌رود با فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها شاهد به حداقل رسیدن این رفتارهای نادرست باشیم.

خوشوقت خواستار ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروش سطح شهر یاسوج شد و افزود: به دلیل سود بالا این فروشنده‌ها دیگر جریمه پلیس راهگشا نیست و شهرداری باید به دنبال راه اندازی بازارچه میوه باشد.

وی ابراز کرد: مهندسی ترافیک از جمله نصب چراغ راهنما، علائم و احداث پارکینگ جزو وظایف شهرداری بوده و در این زمینه پلیس هیچ تعهدی جز جانمایی ندارد و در این زمینه تاکنون چندین نقطه از جمله میدان عدل و جهاد را برای نصب چراغ راهنما به شورای ترافیک ارائه دادیم و بعد از تصویب هنوز شهرداری در این زمینه اقدام خاصی انجام نداده است.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تجهیزان الکترونیک در شهرها به اندازه کافی نداریم، ادامه داد: مرکز مانیتورینگ رصد شهر نداریم و در یاسوج تنها ۳ خیابان از طریق مانیتورینگ پلیس رصد می‌شود.

خوشوقت بیان کرد: شورای ترافیک مرجع تصمیم گیری برای نصب چراغ راهنما در مناطق مختلف شهری بوده و پلیس تنها مکان‌های نیازمند نصب چراغ را به شهرداری و فرمانداری‌ها اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت حق تقدم مهمترین دلیل تصادفات خسارتی است، تصریح کرد: در ۵ ماهه اول امسال شاهد کاهش ۱۴ درصدی تصادفات فوتی و و ۲۰ درصدی مجروحیت و جرح در معابر شهری شهرهای این استان هستیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.