سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند

دنا نما: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست دولت در کهگیلویه و بویراحمد حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حوزه گردشگری برای توسعه روزافزون و ایجاد زیرساخت‌‌های موردنیاز گردشگری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان بویراحمد به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از مراکز رستوران‌های بین راهی و مجتمع‌های خدمات – رفاهی منطقه کوشک واقع در محور یاسوج ـ بابامیدان بازدید کردند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این بازدید با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از آب و هوای دلپذیر، طبیعت بکر، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و تنوع مکان‌های تفریحی، مقصد مناسبی برای مسافران به‌ویژه بخش جنوبی کشور است، گفت: ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی در محورهای ارتباطی استان می‌تواند توسعه گردشگری، جذب گردشگر و اشتغال‌زایی را برای مردم این استان فراهم سازد.

محمود باقری با بیان اینکه تأسیسات گردشگری روستای کوشک سالانه پذیرای تعدا زیادی از گردشگرانی است که از مسیر جنوب وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با جذب اعتبارات ملی خوشبختانه توانستیم در کنار این مراکز خدماتی، زیرساخت‌های گردشگری ازجمله سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و سکوی‌های نشینمن را برای رفاه حال گردشگران ایجاد کنیم.

دبیر کارگروه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه روستای کوشک واقع در ۴۰ کیلومتری شهر یاسوج، با داشتن طبیعت بکر و آب‌های جاری از مکان‌های پر بازدید گردشگران است، ابراز کرد: مردم این روستا اشتغال‌زایی خوبی برای خانواده‌هایشان در کنار این جاده ایجاد کرده و به خوبی توانسته‌اند از فرصت ورود گردشگران به شهرستان بویراحمد برای درآمدزایی استفاده کنند.

باقری گفت: سیاست دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حوزه گردشگری برای توسعه روزافزون و ایجاد زیرساخت‌‌های موردنیاز گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساخت مکان‌های سنتی مانند سفره‌خانه‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به میزان زیادی به جذب گردشگر کمک می‌کند، گفت: از سرمایه‌‌گذاران در این حوزه‌ها حمایت می‌شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این بازدید با تقدیر از عمکلکرد اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری شهرستان بویراحمد، گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

محمد کاظم نظری با بیان اینکه شهرستان بویراحمد قابلیت بالایی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد، افزود: سالیانه شاهد ورود سیل عظیم گردشگران به شهرستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد هستیم که این امر می‌طلبد مسئولین به این بخش توجه جدی داشته باشند.

 وی گفت: خوشبختانه در محور یاسوج – بابامیدان خدمات‌دهی خوبی به گردشگران صورت می‌گیرد.

 نظری با اشاره به ایجاد اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: امروز خانواده‌ها در روستاهای گردشگرپذیر با پخت غذاهای محلی و فروش سوغات محلی درآمد خوبی از از صنعت گردشگری برای خود ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری در روستا می‌تواند نقش بسزایی در تحقق شعار سال یعنی “اقتصاد مقاومتی ـ تولید و اشتغال” داشته باشد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.