برگزاری کنگره ملی آیت الله ملک حسینی در یاسوج

دنا نما: کنگره ملی مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی ۲۶ مهرماه امسال در یاسوج برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، معاون سیاسی و امنیتی استاندار در نشست ستاد کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی از برگزاری این کنگره در ۲۶ مهرماه خبر داد و گفت: برگزاری کنگره ملی آیت الله ملک حسینی بزرگداشت و تکریم مرجعیت، روحانیت و تکریم بزرگان و صاحب نظرانی است که در تاریخ و فرهنگ استان آثار خوبی به یادگار گذاشته اند.
فتاح محمدی از سفر گروهی متشکل از روحانیان و مسئولان اجرایی کنگره به همراه آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی به شهر قم خبر داد و افزود: این گروه به مدت سه روز در دیدار با برخی مراجع تقلید از جمله آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی، آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله علوی گرگانی، آیت الله علوی طباطبایی بروجردی، آیت الله حسینی بوشهری و آیت الله میلانی که از ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله ملک حسینی اطلاع داشتند دیدار کردند.
وی افزود: در این دیدارها از نقطه نظرات علما و پیام های آنان در رابطه با اهمیت برگزاری کنگره ملی آیت الله ملک حسینی که می تواند آثار و پیامدهای خوبی برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره داشته باشد استفاده شد.
رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج و دبیر برگزاری این کنگره هم گفت: در نشست امروز چارچوب کلی برگزاری همایش تدوین و مدعوین، میهمانان و سخنرانان ملی کنگره مشخص شدند.
وی با بیان اینکه در این نشست در بحث منابع مالی و تامین هزینه های کنگره نیزتصمیمات خوبی گرفته شد افزود: تاکنون ۳۰ مقاله علمی در موضوعات مختلف به دبیرخانه کنگره ملی آیت الله ملک حسینی ارسال شده است ادامه داد: با نظر کارشناسان تعدادی از این مقالات انتخاب و در این کنگره ارائه می شود.
رحیمی از تنظیم نامه برای ارسال به دفتر مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کنگره ملی آیت الله ملک حسینی خبر داد و افزود: در این نامه دیدار اعضاء برگزار کننده این کنگره با مقام معظم رهبری و همچنین ارسال پیام معظم له به کنگره ملی ایت الله ملک حسینی درخواست شده است.
قائم مقام صدا و سیمای استان هم در این نشست گفت: صدا و سیما مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات این گنگره اطلاع رسانی را از ۱۲ شهریور ماه گذشته با فراخوان مقاله و مستندات صوتی، تصویری و مکتوب کلید زده است.
استوار افزود: سه مستند تلویزیونی و یک مستند رادیویی و چندین کلیپ از زندگینامه و دوران مبارزاتی آیت الله ملک حسینی و نقطه نظرات علما و مراجع تقلید در خصوص ابعاد شخصیتی آن مرحوم در صدا و سیما در دست تولید است.
وی با بیان اینکه همایش کنگره آیت الله ملک حسینی به صورت زنده از صدا و سیما پخش می شود اضافه کرد: مستندات تولیدی در خصوص کنگره یک هفته قبل از برگزاری کنگره در جدول پخش برنامه های صدا وسیما قرار می گیرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.