ایجاد اشتغال برای ۵۴۰ نفر با راه‌اندازی مجدد ۵۰ واحد تولیدی مشکل‌دار/اعطای تسهیلات رونق تولید با سود ۱۸ درصدی به متقاضیان طرح‌های صنعتی

دنا نما: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احیاء و راه‌اندازی ۵۰ واحد تولیدی مشکل‌دار طی سال‌های اخیر گفت: تسهیلات رونق تولید با سود ۱۸ درصد به متقاضیان اعطا می‌شود و این از مشکلات جدی در حوزه رونق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، داریوش دیودیده ظهر امروز در بیست و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به احیاء و راه‌اندازی واحدهای مشکل‌دار در استان گفت: طی دو سال اخیر تعداد ۵۰ واحد تولیدی با اشتغال بالغ بر ۵۴۰ نفر احیاء و راه‌اندازی شدند که این از نتایج جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تأمین مالی و تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی استان و تعیین تکلیف بدهی معوق نزدیک به ۱۹۰ واحد تولیدی استان از دیگر نتایج برگزاری جلسات این کارگروه بود.

وی اضافه کرد: براساس تصویب نامه ستاد اقتصاد مقاومتی در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه سال گذشته اجرای پروژه رونق تولید و تعیین تکلیف ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مشکل‌دار با هدف فعال کردن آنها و همچنین تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد کلید خورد که این نشست‌ها به صورت منظم در استان برگزار شد.

این مسؤول به وضعیت تسهیلات رونق تولید استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۵۶۰ واحد صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید بودند که اختصاص ۳۹۵ میلیارد تومان اعتبار به ۴۴۶ واحد مصوب شد.

دیودیده اضافه کرد: طی سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان به ۱۲۷ واحد تولیدی پرداخت شد که از این تعداد ۱۰۷ میلیارد تومان به صورت تسهیلاتی و ۳۴ میلیارد تومان دیگر به صورت مستقیم پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرداخت تسهیلات رونق در سال ۹۶ متفاوت بود و بخش معدن نیز اضافه شد که ۲۹۰ واحد متقاضی دریافت تسهیلات رونق شدند که از این تعداد ۱۱۵ واحد با تسهیلات ۱۷۰ میلیارد تومانی به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون به دو واحد تسهیلات پرداخت شده است.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات مرتبط با تسهیلات رونق اشاره کرد و گفت: ضعف شدید منابع بانک‌های استان به دلیل عدم وجود منابع داخلی کافی و بالا بودن نرخ تسهیلات پرداختی از محل رونق تولید که تسهیلات با بهره ۱۸ درصد پرداخت می‌شود از جمله مشکلات موجود است.

این مسؤول عنوان کرد: محدودیت اختیار مدیران استانی بانک‌ها در سقف تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، زمان کوتاه بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و عدم تامین وثیقه ملکی خارج از محل اجرای طرح جهت تضمین تسهیلات رونق تولید از دیگر مشکلات مربوط در این حوزه است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.