احداث زیرگذر‌های جاده “یاسوج – بابامیدان” در دست مطالعه است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از در دست مطالعه بودن احداث ۳ زیرگذر در محور” یاسوج – بابامیدان – روستای دشتروم ” خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، علی خوان‌پایه اظهار داشت: تعمیر و مرمت قرنیز و نرده پل‌های بزرگ با ۳ میلیارد تومان، تعمیر اساسی پل‌های بزرگ در سطح استان با ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مرمت، پاکسازی و شتشو تونل و پل‌های بزرگ با یک میلیارد تومان، احداث پل دوم باشت با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و تکمیل انبار شن و ماسه دنا با یک میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی از ساخت و نصب ۳ دستگاه پل عابر پیاده واقع در دشتروم شهرستان بویراحمد با اعتباری افزون‌بر ۵ میلیارد تومان خبر داد و افزود: بهسازی و تعمیرات ساختمان راهدارخانه مرکزی و نمای ساختمان اداره کل، ساخت و نصب ۲ باب آشیانه نمک در کاکان و باغچه سادات، احداث سپتیک ساختمان قرارگاه پلیس راه استان و تعمیر تاسیسات مکانیکی و برقی ساختمان‌های قرارگاه و پلیس راه‌های استان از جمله اقدامات انجام شده در حوزه اداره فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی است.

خوان‌پایه با بیان اینکه راهداری دارای ماشین آلات با عمر متوسط بالای ۲۰ سال است، ابراز کرد: با وجود ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی منتهی به گردنه‌های برفگیر و مه گیر و همچنین یک هزار و ۵۵۲ کیلومتر راه روستایی عملیات راهداری زمستانی و همچنین عملیات راهداری جاری و مستمر در طول محورهای اصلی و فرعی با حضور پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: این استان دارای ۲۳ راهدارخانه بوده که از این تعداد ۱۹ مورد ثابت و ۴ راهدارخانه نیز سیار است و همچنین ۵ هزار و۷۵۹ دستگاه پل  و ۲۸ دستگاه تونل در جاده‌های این استان احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۹ دستگاه تونل در محور “یاسوج – بابامیدان”، ۱۲ مورد در  جاده ” یاسوج – اصفهان”، یک تونل در محور مواصلاتی ” دهدشت – قلعه‌رئیسی” و ۶ مورد نیز در جاده ” پاتاوه – دهدشت” احداث شده است.

خوان‌پایه تصریح کرد: همچنین آموزش بدو خدمت رانندگان مسافر ۹۸۰ نفر دوره معادل ۳۵ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت و دوره آموزشی بدو خدمت رانندگان باری به تعداد یک هزار و ۱۲۰ نفر دوره معادل ۴۴ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت در استان انجام شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.