“نبود امنیت شغلی و کمبود تجهیزات” مهم‌ترین مشکل آتش‌نشانان یاسوجی است

دنا نما: مدیرعامل آتش نشانی یاسوج گفت: نبود امنیت شغلی برای ۲۰ نیروی شرکتی و کمبود تجهیزات مهمترین مشکل آتش نشانان یاسوجی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، آتش‌پاد سوم محمد رستمی به مناسبت هفتم مهر ماه روز آتش‌نشانی و ایمنی اظهار داشت: هم اکنون ۴۰ آتشنشان در ۳ ایستگاه مشغول فعالیت هستند که طبق قانون باید هر کدام دارای لباس اطفاء حریق باشند ولی در هر ایستگاه تنها یک دست لباس وجود دارد.

وی با بیان اینکه قیمت هر دست لباس اطفاء حریق ۴ میلیون تومان است عنوان کرد: در صورت هرگونه حادثه سخت به‌طور حتم با مشکلات متعددی در زمینه اطفاء حریق روبه‌رو هستیم و انتظار می‌رود از هم‌اکنون ستاد مدیریت بحران به فکر چاره اندیشی باشد.

مدیرعامل آتش نشانی یاسوج با بیان اینکه دستگاه تخلیه دود ۵ میلیون تومان قیمت دارد ابراز کرد: ضروری است در ایستگاه آتش نشانی ۳ دستگاه تخلیه دود وجود داشته باشد ولی در سه ایستگاه فعال در یاسوج تنها یک مورد داریم.

رستمی با بیان اینکه آتش نشانان یاسوجی از جزئی‌ترین امکانات لازم از جمله لباس اطفاء حریق محروم هستند، ادامه داد: هر آتش نشان به وجود یک دستگاه تنفس به عنوان یک وسیله انفرادی نیاز دارد ولی ۴۰ آتشنشان فعال در ۳ استگاه یاسوج تنها ۶ مورد دارند که در این زمینه هیچ توجیهی منطقی نیست.

وی از نبود تشک نجات با قیمت ۳۰ میلیون‌تومان در یاسوج ابراز نگرانی کرد و افزود: در صورت هرگونه حادثه در ساختمان‌های بلندمرتبه برای نجات محبوس‌شدگان در طبقات بالا مشکل داریم به طوری که حتی خودروی بالابر فوماتیک دارای سبد نداریم.

رستمی ادامه داد: انتظار می‌رود شهرداری یاسوج و ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات آتش نشانی شهرهای مختلف استان بویژه شهر یاسوج چاره اندیشی کنند.

مدیرعامل آتش نشانی یاسوج با بیان اینکه جمعه بازار یاسوج هیچ راه دسترسی برای مهار آتش سوزی ندارد گفت: در صورت هرگونه حادثه‌ای از جمله آتش‌سوزی شاهد فاجعه هستیم.

این مسئول افزود: برخی از مکان‌های عمومی شهر یاسوج از جمله جمعه بازار با وجود استقرار ۶۰۰ غرفه در صورت کوچکترین اتفاق و یا حادثه‌ای شاهد ایجاد بحران هستیم.

وی با بیان اینکه پاساژ شهرداری و بعثت یاسوج به انبار بمب تبدیل شده است عنوان کرد: در این دو پاساژ به دلیل نبود گاز اصناف برای گرم کردن خود از نفت سفید استفاده می‌کنند که در هر واحد حداقل ۲۰ لیتر نفت سفید وجود دارد که این خود همچون وجود بمب است.

رستمی ابراز کرد: در خیابان ۱۳ آبان برای انبار زیرزمینی یک ساختمان ۴ طبقه نوپان گذاشته‌اند که در صورت هرگونه آتش سوزی، آتش نشان با مشکل سقوط مواجه می‌شوند.

مدیرعامل آتش نشانی یاسوج با تاکید بر اینکه در زمینه تجهیزات و امکانات با مشکل روبه‌رو هستیم افزود: ۴۰ آتش نشان در ۳ ایستگاه مشغول فعالیت هستند که طبق قانون باید هر کدام دارای لباس اطفاء حریق باشند ولی در هر ایستگاه تنها یک دست لباس وجود دارد.

رستمی از نداشتن خودروی اطفاء حریق کوچک ابراز گلایه کرد و گفت: انتظار داریم مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداری شهرستان بویراحمد در زمینه تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز مساعدت لازم را قبل از بوجود آمدن هرگونه فاجعه داشته باشند.

رستمی ادامه داد: هر آتش نشان به وجود یک دستگاه تنفس به عنوان یک وسیله انفرادی نیاز دارد ولی ۴۰ آتشنشان فعال در ۳ ایستگاه یاسوج تنها ۶ مورد دارند که در این زمینه هیچ توجیهی منطقی نیست.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.