اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه در هفته ناجا/کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول کشور در زمینه پیشگیری از وقوع سرقت

دنا نما: فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته ناجا در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سردار مهدی انصاری ظهر امروز در نشست خبری هفته ناجا با تسلیت ماه محرم، عاشورا را نمایش عظیمی از اصول و فروع دین دانست و با اشاره به رسالت اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه بعد از پلیس و مردم تأمین کننده امنیت جامعه هستند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۴ تا ۲۰ مهر هفته ناجا نام‌گذاری شده، افزود: شعار این هفته پلیس برای امنیت، امنیت برای همه است که بیش از ۳۰۰ برنامه در این هفته اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: غبارروبی گلزار مطهر شهدا، برگزاری ملاقات عمومی با مردم، راه‌اندازی اتوبوس با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افتتاح شهرک ترافیک همیاران پلیس، افتتاح نمازخانه نیروی انتظامی باشت، برگزاری نمایشگاه بصیرت افزایی عفاف و حجاب و رونمایی از پروژه‌های تحقیقاتی فناوری اطلاعات از جمله برنامه‌های این هفته است.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رتبه استان در پیشگیری از وقوع جرم گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پیشگیری از وقوع جرم عملکرد خوبی داشته است و استان ۳۱ کشور در بحث وقوع جرم به شمار می‌آییم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان در زمینه پیشگیری از وقوع سرقت رتبه اول کشور را کسب کرد، ضمن اینکه در شش ماهه سال جاری در زمینه سرقت خشن کاهش ۵۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به کاهش ۵۷ درصدی سرقت به عنف افزود: در زمینه قتل در استان برابر هستیم، در نزاع دسته جمعی کاهش ۳۱ درصدی را داشتیم که برای اولین بار در استان کاهش چشمگیر نزاع دسته جمعی را شاهد هستیم.

این مسؤول از کاهش ۸ درصدی نزاع‌های فردی در استان خبر داد و با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سطح استان گفت: در شش ماهه سال جاری ۲ تن و ۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که کشفیات مواد مخدر نیز ۱۴ درصد افزایش داشته است.

انصاری ادامه داد: در زمینه کشفیات مواد مخدر قریب به یک هزار نفر دستگیر و ۲۰۰ خودرو نیز توقیف شد که در این زمینه هم افزایش داشته‌ایم.

وی در پایان سخنان خود کهگیلویه و بویراحمد را استانی امن دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه جمع‌آوری سلاح غیرمجاز و قاچاق نیز افزایش داشته‌ایم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.