شعار کلیدی و راهبردی «مرگ بر آمریکا» ریشه و مبنای قرآنی دارد

دنا نما: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی به دنبال حذف شعار مرگ بر امریکا هستند گفت: این در حالی است که این شعار کلیدی و راهبردی ریشه و مبنای قرآنی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید جواد خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و آمریکا مصداق اتم استکبار است.
وی با اشاره به اینکه استکبار به معنای خودبرتر بینی و خود بزرگ بینی است افزود: در فرهنگ قرآنی پدیده و عارضه ناپسند استکبار ورزی به چهار معنا و شکل مورد بحث قرار گرفته است که عبارتند از استکبار عبادی( استکبار در برابر عبادت خداوند)، استکبار اقتصادی( برتری جویی اقتصادی در سایه توانمندی مالی)، استکبار علمی( خودبرتر بینی در سایه داشتن علم و دانش و توانمندی تکنولوژیک) و استکبار سیاسی(حکمرانی به ناحق بر مردم و تحمیل دیدگاه خود بر دیگران).
وی با اشاره به اینکه مصداق بارز استکبار سیاسی در دوران گذشته فرعون بوده است گفت: در دیدگاه فرعون آن روز و فرعونیان امروز، توده های مردم و ملت ها بندگان آنان هستند و آنها حق دارند هر کدام را که بخواهند بکشند و هر ملتی را که بخواهند به بردگی بگیرند و این همان استکباری است که امروزه از سوی قدرت های جهانی (آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی) برملت های مظلوم و مستضعف تحمیل می کنند.
سید جواد خاضع افزود: اینها به خود اجازه می دهند که برای سایر کشورها تصمیم بگیرند و تصمیم خود را تحمیل کنند، مثلا به لبنان حمله می کنند،  به سوریه و عراق حمله می کنند، به افغانستان و یمن حمله می کنند و به دنبال طرح خاورمیانه بزرگ هستند و طرح تجزیه کشورهای عراق و سوریه در برنامه آنهاست  و کشورهای دیگری از جمله سودان را قبلا تجزیه کرده اند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با پیروی از قرآن و نهضت جاوید امام حسین(ع) در مقابل جبهه استکبار ایستادگی می کند و این که امام (ره) و رهبری فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند مبنا و مستند قرآنی دارد و قرآن نیز بر سست بودن خانه عنکبوت تاکید دارد.
وی در ادامه گفت: متاسفانه امروزه برخی ذلیلانه آنچنان از آمریکا ترس و واهمه دارند که تنها راه پیشرفت و موفقیت را در رابطه با آمریکا و ترک مخاصمه با شیطان بزرگ معرفی می کنند.
سید جواد خاضع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی به دنبال حذف شعار مرگ بر امریکا هستند گفت: این در حالی است که این شعار کلیدی و راهبردی ریشه و مبنای قرآنی دارد.
رئیس ستاد ۱۳ آبان کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه خداوند در قران کریم خطاب به سه دسته از ادبیات لعنت فرستادن و مرگ استفاده کرده است گفت: کافران معاند، یهودیان(صهیونیست ها) و منافقین فتنه گر در این زمره هستند.
وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان برگ زرین و مقطعی حساس در تاریخ انقلاب اسلامی است گفت: ۱۳ آبان هویت استکبار ستیزانه انقلاب اسلامی را برجسته تر کرد.
سید جواد خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که گرچه متفاوت اند ولی هویت هر سه رویداد مبارزه با استکبار و عوامل آنهاست و به همین خاطر این روز را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیدند.
خاضع، تصریح کرد: تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۴۳، سردادن شعار آزادی خواهی و مبارزه با ظلم توسط عده‌ای از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در ۱۳ آبان سال ۵۸ که افشا کننده توطئه های آمریکا برای سرنگونی انقلاب نوپای ما بود لذا با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای محترم نگهبان این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ثبت و نامگذاری شد.
محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این نشست اظهار داشت: حضور گسترده ملت ایران در این راهپیمایی بیانگر وفاداری آنان به نظام و انقلاب و بیعت مجدد با آرمان های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه چهره خبیث و استکباری آمریکا برای ملت ایران و مردم دنیا شناخته شده است، افزود: این کشور جنایتکار در راستای رسیدن به منافع نامشروع خود اقدام به چپاول کشورهای مختلف دنیا از جمله در منطقه خاورمیانه می کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صدا و سیمای مرکز این استان پیش از یوم الله ۱۳ آبان سال جاری مصاحبه هایی را با قشرهای مختلف مردم استان در مورد اهمیت و ضرورت شرکت در راهپیمایی این روز مهم انجام دهد.
محمدی عنوان کرد: مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی مردم استان را برای حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان سال جاری تهییج و ترغیب کنند.
وی ابراز داشت: رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد می توانند نقش بسزایی در این راستا داشته باشند.
محمدی گفت: تمامی ظرفیت ها و امکانات دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان سال جاری در نقاط مختلف این استان به کار گرفته شود.
در ادامه این جلسه و بعد از تبادل نظر اعضاء موارد زیر به تصویب رسید:
۹ کمیته وظیفه سازماندهی برنامه های ۱۳ آبان را برعهده دارند که موظفند نسبت به تشکیل جلسات و برنامه ریزی جهت برگزاری باشکوه برنامه ها و مراسم اقدام نمایند که عبارتند از: کمیته مراسم با مسوولیت شورای تبلیغات اسلامی استان، کمیته تبلیغات و فضاسازی شهری با مسوولیت شهرداری، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی با مسوولیت صدا و سیما، کمیته امنیتی با مسوولیت مدیر کل امنیتی استانداری، کمیته دانشجویی با مسوولیت دانشگاه یاسوج، کمیته دانش آموزی با مسوولیت آموزش و پرورش استان، کمیته تشکل های مردمی با مسوولیت سپاه فتح، کمیته طلاب و روحانیون و هیئات مذهبی با مسوولیت اداره کل تبلیغات اسلامی و کمیته فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی.
دومین جلسه ستاد مراسم ۱۳ آبان جهت ارائه گزارش عملکرد کمیته ها روز هفتم آبان برگزار خواهد شد.
برگزاری نمایشگاههای مختلف فرهنگی هنری، کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، میزگردهای تلویزیونی، تبلیغات شهری و محیطی، برنامه ریزی کانون های مساجد و هیئات مذهبی، تبیین و روشنگری توسط ائمه جمعه و جماعات، بیانیه های احزاب و گروه های مختلف سیاسی، برنامه های ویژه در مدارس و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری شب شعر و انجام فعالیت ها و جلوه های بصری در مسیرهای راهپیمایی از جمله برنامه هایی هستند که توسط کمیته ها سازماندهی و اجرا خواهند شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.