۶۷ درصد فوتی‌های تصادفی کهگیلویه و بویراحمد در راه‌های بویراحمد و دنا

دنا نما: پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ۶۷ درصد فوتی‌های تصادفی استان را در راه‌های بویراحمد و دنا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین آمار شش ماهه اول سال خود را به همراه گزارشی تحلیل از وضعیت استان اعلام کرد.

در این آمار آمده است که بیشترین تصادفات منجر به مرگ در راه‌های مواصلاتی بویراحمد و دنا بوده است که ۶۷ درصد اعلام شده و  از ۹۱ نفر فوتی تعداد ۶۱ نفر در این مسیر‌ها کشته شده‌اند ۱۷ مورد در راه‌های گچساران و ۱۹ مورد در راه‌های کهگیلویه بوده است.

همچنین در این گزارش تحلیلی آمده است که ۷۸ درصد از تصادفات منجر به مرگ در راه‌های برون شهری و که ۷۱ مورد از ۹۱ مورد بوده و ۱۵ درصد در درون شهرها و ۵ درصد در راه‌های روستایی بوده است.

پزشکی قانونی اعلام کرد که از نظر جنسیت هم ۵۴ درصد از متوفیان متاهل و بوده‌اند که ۵۰ نفر متأهل و ۴۱ نفر هم مجرد و از نظر ماه‌های پرحادثه بیشتر تصادفات در فروردین با ۲۰ مورد کشته و سپس مرداد با ۱۸ مورد کشته و و بعد هم خرداد بوده است.

همچنین در تصادفات منجر به مرگ ۲۶ درصد فوتی‌ها راننده خودروها بوده‌اند و ۲۴ درصد هم عابران پیاده و بقیه سرنشین و بوده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش تحلیلی پزشکی قانونی ۶۴ درصد تصادفات در روز و ۳۰ درصد در شب و ۶ درصد در بین طلوع و غروب خورشید بوده و ۴۳ درصد تصادفات منجر به مرگ در برخورد دو وسیله نقلیه با هم و ۳۲ مورد در برخورد با متوفی و ۱۸ مورد واژگونی خودرو بوده است.

در این گزارش آمده است که ۵۷ درصد خودروها سواری و مابقی موتورسیکلت و یا وانت‌بار بوده‌اند و ۵۹ درصد از تصادفات که منجر به مرگ شده در محل حادثه بوده است.

همچنین تعداد مصدومان ۲۸۰۲ نفر که ۱۱۴۳ نفر مرد و ۷۵۹ نفر زن بوده‌اند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.