تشریح قوانین و مقررات تامین اجتماعی برای پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: کارگاه آموزشی تشریح قوانین و مقررات تامین اجتماعی ویژه پیمانکاران با حضور پیمانکاران و ذیحسابان دستگاه های اجرایی در اداره کل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، در این کارگاه آموزشی علی محمد علی پور معاون اداره کل تامین اجتماعی استان، با اشاره به تعهدات تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران و هم چنین نقش کارفرمایان و پیمان کاران در تولید و رشد اقتصادی کشور، گفت: پیمان کاران به عنوان بخشی از کارفرمایان، سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال و سازندگی ایفا می کنند.

وی افزود: در کنار این نقش مهم پیمان کاران تکالیفی نیز بر عهده دارند که تکمیل کننده ی نقش سازنده آنان در توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود.

علی پور اظهار داشت: بر اساس قانون تامین اجتماعی، پیمان کاران باید اطلاعات دقیق و مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی را در اختیار این سازمان قرار دهند و نسبت به بیمه کارگران خود و ارسال لیست و پرداخت بموقع حق بیمه آنان اقدام کنند. این اقدامات قطعا آرامش خاطر کارگران را در پی دارد و باعث اثربخشی آنان و افزایش تولید و تسهیل اهداف اقتصادی مورد انتظار پیمان کاران می شود.

وی ادامه داد: گسترش تعامل و ارتباط دو سویه میان سازمان تامین اجتماعی و تشکل های کارفرمایی،از جمله پیمان کاران،جزو اولویت های مهم سازمان به شمار می رود.

علی پور گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی علاوه بر حل و فصل و یا حداقل کاهش مشکلات میان سازمان و پیمان کاران ، باعث ارتقای فرهنگ بیمه ی تامین اجتماعی می شود و این اداره ی کل آمادگی دارد این کارگاه ها را به صورت مستمر برگزار کند.

معاون اداره کل تامین اجتماعی استان یکی از مشکلات اصلی میان سازمان و واگذارندگان کار را عدم پاسخ بموقع استعلام های سازمان تامین اجتماعی بیان کرد و گفت: انتظار می رود پیمان کاران در این زمینه همکاری لازم را با سازمان داشته باشند.

همچنین در این کارگاه آموزشی، مهندس سهمگین مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، پیشنهاد کرد کمیته ای تاملی میان اداره کل تامین اجتماعی و انجمن پیمان کاران استان تشکیل شود که مهم ترین موضوعات و مشکلات جامعه ی پیمان کاری را طرح و بررسی کند و انجمن با دعوت از پیمان کاران یا برگزاری یک همایش، این مسائل را به اعضای خود انتقال دهد تا سطح آگاهی آنان نسبت به تکالیف و قوانین و مقررات بیمه ای ارتقا یابد.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود : در زمینه ایمنی و حفاظت کار در محیط های کارگاهی مشکلات جدی وجود دارد؛ در صورتی که پیمان کاران با رعایت اصول ایمنی که ممکن است هزینه کمی هم داشته باشد ، می توانند خطرات جانی و جسمی کسانی را که در پروژه یا کارگاه کار می کنند، کاهش دهند و این کار نه تنها هزینه نیست، بلکه در دراز مدت به سود پیمان کاران خواهد بود.

مهندس سهمگین اظهار داشت: بدون تردید، افزایش سطح تعامل و ارتباط میان انجمن پیمان کاران و سازمان تامین اجتماعی در حفظ و صیانت از استقلال مالی و کار کرد های اجرایی سازمان و ارایه ی خدمات بموقع و با کیفیت به نیروهای مولد بسیار موثر خواهد بود.

در پایان این همایش، پنل پرسش و پاسخ برگزار شد و کارشناسان به پرسش های بیمه ای شرکت کنندگان پاسخ دادند.

تشریح قوانین و مقررات تامین اجتماعی برای پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد (۱) تشریح قوانین و مقررات تامین اجتماعی برای پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد (۲)

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.